Ketilaj Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Hei. Tenkte å sette på effektanlegg på bilen min. En audi a6 1.8TQ 2001mod. hørte på svendsen eksos og de skulle ha 7800 + jobb. Det var simons da. hørt at det ikke er så bra til audi men. Noen som har det her? Må få det montert også, men finner ikke så mange i fredrikstad/sarpsborg som driver med det untatt svendsen eksos. Noen som har tips om hvor man kan gøre det? Og noe annet en simons anlegg? Ketil Lenke til kommentar
Indian Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Hei. Tenkte å sette på effektanlegg på bilen min. En audi a6 1.8TQ 2001mod. hørte på svendsen eksos og de skulle ha 7800 + jobb. Det var simons da. hørt at det ikke er så bra til audi men. Noen som har det her? Må få det montert også, men finner ikke så mange i fredrikstad/sarpsborg som driver med det untatt svendsen eksos. Noen som har tips om hvor man kan gøre det? Og noe annet en simons anlegg? Ketil Sjekk ut www.ferrita.se Stikk innom Roy Rlsen i Strömstad og montere rustfritt billigere.... Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Om det er effektøkning du er ute etter er chipomprogrammering mye mer effektivt og billigere... Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Jeg stemmer for at ordet "effektanlegg" strykes fra det norske språk og at heller ordet "rånerrør" overtar. Hvorfor langt inn i helvete ønsker du å montere rånerrør på en A6? Kan du ikke heller stikke til frisøren og få klippet en hockeysveis og kjøpe noen tresko på veien hjem? Mye billigere. 1 Lenke til kommentar
Ketilaj Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Jeg stemmer for at ordet "effektanlegg" strykes fra det norske språk og at heller ordet "rånerrør" overtar. Hvorfor langt inn i helvete ønsker du å montere rånerrør på en A6? Kan du ikke heller stikke til frisøren og få klippet en hockeysveis og kjøpe noen tresko på veien hjem? Mye billigere. Ser bedre ut, mer sportslig lyd, litt mer drag. dessuten er det orginale litt dårlig og må bytte ut noen deler. så hvorfor ikke kjøpe effektanlegg. Eller sports eksos som man kan si!! Hei. Tenkte å sette på effektanlegg på bilen min. En audi a6 1.8TQ 2001mod. hørte på svendsen eksos og de skulle ha 7800 + jobb. Det var simons da. hørt at det ikke er så bra til audi men. Noen som har det her? Må få det montert også, men finner ikke så mange i fredrikstad/sarpsborg som driver med det untatt svendsen eksos. Noen som har tips om hvor man kan gøre det? Og noe annet en simons anlegg? Ketil Sjekk ut www.ferrita.se Stikk innom Roy Rlsen i Strömstad og montere rustfritt billigere.... ok. skal jeg sjekke ut. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Ser bedre ut, mer sportslig lyd, litt mer drag. dessuten er det orginale litt dårlig og må bytte ut noen deler. så hvorfor ikke kjøpe effektanlegg. Eller sports eksos som man kan si!! Det ser mer harry ut, bilen bråker mer, du får ikke mer drag. Husk at det er en 1,8-liters rekkefirer det er snakk om her, ingen V10-er. Lenke til kommentar
Ketilaj Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Ser bedre ut, mer sportslig lyd, litt mer drag. dessuten er det orginale litt dårlig og må bytte ut noen deler. så hvorfor ikke kjøpe effektanlegg. Eller sports eksos som man kan si!! Det ser mer harry ut, bilen bråker mer, du får ikke mer drag. Husk at det er en 1,8-liters rekkefirer det er snakk om her, ingen V10-er. kjenner en som har lik bil og sports eksos og er litt mer drag i den hvertfall. Da er det jammen mange harry folk her i landet..liker ikke kule biler du da sikkert.. men men whatever.. samme for meg hva du syns... Lenke til kommentar
Brian Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Gjennomført effektanlegg er ikke harry. Men å kjøre rundt i en eller annen random japsebil med strikkmotor og frieksos, eller gjerne uten eksosanlegg i det hele tatt er harry. Så til trådstarter: Er du bare ute etter lyden holder ei bakpotte mer enn nok. Etter min mening koster det mer enn det smaker for komplett effektanlegg, hvis det er det du tenker på da. Manifold og hele sulamitten bakover. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Jeg hadde Simons eksos på samme motor uten turbo. Jeg ble gal av å kjøre over 90 km/t Det anlegget hadde kun grei lyd på tomgang. Jeg var forresten veldig ofte innom Svendsen i Fredrikstad. Anlegget ble ristet i filler og trengte litt sveising en gang i året. Flinke folk! Milltek er jo det man bruker på VAG om dagen. Veldig mange er fornøyd med det. http://www.tuningspesialisten.no/public.aspx?pageid=35728 Endret 2. november 2010 av Rs125 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Jeg stemmer for at ordet "effektanlegg" strykes fra det norske språk og at heller ordet "rånerrør" overtar. Hvorfor langt inn i helvete ønsker du å montere rånerrør på en A6? Kan du ikke heller stikke til frisøren og få klippet en hockeysveis og kjøpe noen tresko på veien hjem? Mye billigere. Rånerrør er 4" rakrør hele veien på en taksenka 242/sierra/ascona b (og det kan gjerne kan gå ut forran bakhulet, med 6" endestuss) Tar man foreksempel for seg et 2.5" effektanlegg til 17 000,- med tre potter og katalysator og 3" endestuss har du effektanlegg. Edit: men tilbake til saken er det snakk om eksos fra grenrør eller fra kat du tenker på? fant ett billig catback anlegg her http://www.bsr-tuning.no/produkter/4004261/ Endret 8. november 2010 av kristus? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Hva er effekten på et "effektanlegg" til 17.000,- på en 1,8T da? Sånn bortsett fra mer bråk? Nei, ikke si mer hester eller drag. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Hvorfor ikke? Et komplett effektanlegg vil jo gi mer effekt, ikke mye økning, men litt. Kun "effekt"bakpotte har ingenting for seg effektmessig derimot. Penere lyd kansje? Du anser det som bråk, men et gjennomført eksosanlegg kjør kjøreopplevelsen mer spennende selv om det kun er lyden som forandres, utrolig nok. Har du et snev av bilinteresse så er alltid en tøffere lyd et ønske, at du annser det som bråk viser bare hvor liten interesse du har for dette. Endret 9. november 2010 av Brian Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Jeg blir faktisk IRRITERT når jeg leser at folk tror det blir mer drag i en motor på 1,8 liter av å montere et annet eksosanlegg. Du kan i beste fall endre momentkurven og da vil det å kjøre bilen oppleves annerledes. Noe som igjen gir en FØLELSE av bedre drag. Ta tida på 0-400 meter med og uten et nytt anlegg. Du forbedrer kanskje tida med 1/100 dels sekund MAKS... Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Hvorfor ikke? Et komplett effektanlegg vil jo gi mer effekt, ikke mye økning, men litt. Kun "effekt"bakpotte har ingenting for seg effektmessig derimot. Penere lyd kansje? Du anser det som bråk, men et gjennomført eksosanlegg kjør kjøreopplevelsen mer spennende selv om det kun er lyden som forandres, utrolig nok. Har du et snev av bilinteresse så er alltid en tøffere lyd et ønske, at du annser det som bråk viser bare hvor liten interesse du har for dette. For å si det sånn... Deler en Ascona B med en kompis. Bilen har en 2,2 liter med originalt eksosanlegg som nesten ikke lager lyd i det hele tatt. Bilen er banerigga med skikkelig understell, foringer, bremser, oppsveist chassis og mye mer. Dere kan tro det er artig å eie folk rundt banen som har tilsvarende biler men som kun har tenkt motor, motor, motor og da selvfølgelig også et 3" hele veien fra grenrøret... DET er kult... Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Hvorfor ikke? Et komplett effektanlegg vil jo gi mer effekt, ikke mye økning, men litt. Kun "effekt"bakpotte har ingenting for seg effektmessig derimot. Penere lyd kansje? Du anser det som bråk, men et gjennomført eksosanlegg kjør kjøreopplevelsen mer spennende selv om det kun er lyden som forandres, utrolig nok. Har du et snev av bilinteresse så er alltid en tøffere lyd et ønske, at du annser det som bråk viser bare hvor liten interesse du har for dette. Ja, siden jeg synes det er latterlig å montere "effektanlegg" på en Audi A6 1,8T har jeg ingen bilinteresse. Veldig bra konkludert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå