Poseboen Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Hei, jeg kjøpte for ca en måned siden en Fishman Aura spectrum DI, men har etter en tid funnet ut at den ikke fungerer som den skal. Så langt jeg kan se er det ingen forhandlere av Fishman i Norge, ihvertfall ikke hovedleverandører. Har vært i kontakt med Fishman som har sagt at problemet er en garantisak, og at jeg bare måtte sende pedalen tilbake så skulle jeg få en ny en, men da jeg sa jeg bodde i Norge sa han jeg måtte levere den til den forhandleren jeg kjøpte den hos i Norge. (Hadde tydeligvis ikke fått med seg at jeg kjøpte den i USA). Jeg har også forsikring på produktet som gjelder så og si alt. Spørsmålet mitt er derfor hva er det jeg kan gjøre for å få ordnet dette på rett måte? Er det forsikringssvindel å ta det på forsikringen? Skal jeg sende den til USA og kreve fri frakt, og i tilfelle av hvem? Har aldri vært borti i en lignende sak, så står relativt rådløs på hva som er det lureste å gjøre. All hjelp tas vel imot. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Greia med å kjøpe ting fra utlandet er at det er du som er ansvarlig for fraktkostnader til og fra selger. Det kan derfor fort bli dyrt å handle ting fra USA. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Du må også ta kontakt med tollvesenet, for å ordne det slik at du ikke blir pålagt tollgebyr og moms når varen kommer tilbake fra utlandet etter reparasjon. Husker ikke helt hvordan rutinene var her, men det vet tollvesenet helt sikkert. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Søk på "proformafaktura" hos tollvesenet så finner du det du trenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå