Gå til innhold

Cpanel, hjelp med ordforklaring?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har manglende erfaring innen Cpanel og forstår ikke alle ord og begreper. I de siste dagene har jeg kikket en del på statistikk, men hva vil egentlig alle disse ordene si? Jeg har anelser, men vil gjerne være helt sikker. Takker for all hjelp!

http://i51.tinypic.com/kex8w5.png

Unique visitors

Pages

Hits

Bandwidth

Sites

Unique visitors - Unike besøkende

Pages - Sider/filer

Hits - Antall treff

Bandwidth - Båndbredde

Sites - Sider

Eller lignende.

Lenke til kommentar

Hmm... Altså, selve oversettelsen er ikke noe problem. Men hva vil ett unikt besøkende si, hva er et hits og bredde...?

Som nevnt over, en unik besøkende er et treff fra en spesifikk IP-adresse. Det vil si at hvis jeg åpner nettsiden din 20 ganger med samme IP, har du fremdeles bare 1 unique hit. Derimot, hvis jeg og 19 venner (som sitter ett annet sted, og dermed har hver sin IP-adresse) åpner nettsiden din en gang hver, så har du 20 unique hits.

Ett hit er da altså en gang nettsiden blir åpnet. Hvis jeg trykker oppdater på siden din så får du ett ekstra hit.

Båndbredde er trafikk som er brukt for å vise siden, målt i en enhet (kb, mb, gb). Hvis siden din er 1000kb stor, så vil et hit generere 1000kb i "bandwitdh", mens 2 hits vil generere 2000kbits.

Håper dette var litt mer oppklarende.

Lenke til kommentar

Ett hit er da altså en gang nettsiden blir åpnet. Hvis jeg trykker oppdater på siden din så får du ett ekstra hit.

En hit må vel ikke nødvendigvis være at en side åpnes? Såvidt jeg har forstått er en hit hver forespørsel til serveren, slik at om man har en side med bilder osv, telles hver sidevisning som flere hits.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...