Gå til innhold

Får ikke satt Acer tilbake til fabrikkinnstillinger.

KABECA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SÅ for eg isje til å restarte aceren min til fullstendig fabrikkinstillinger eller noe ..

Kan du utdype litt?

Skal jeg gjenoprette/resete Acer'n min til fabrikkstandard, trykker jeg "Alt + F12" ved oppstart av maskinen.. Eller så kan man bruke Acer's egne program; "Acer eRecovery Management".

Lenke til kommentar

SÅ for eg isje til å restarte aceren min til fullstendig fabrikkinstillinger eller noe ..

Kan du utdype litt?

Skal jeg gjenoprette/resete Acer'n min til fabrikkstandard, trykker jeg "Alt + F12" ved oppstart av maskinen.. Eller så kan man bruke Acer's egne program; "Acer eRecovery Management".

når eg skal kjøpe ny hardisk til den pc kordan merke e viktig å må det være innstalerte program på den siden alle andre programer ligger på den gammle? no bare tikker den å får feil meldinger som : check cable connection! PXE-E63: ERROR WHILE INITIALIZING THE NIC PXE-M0F:EXITING INTEL PXE ROM. NO BOOTABLE DEVICE -- INSERT BOOT DISK AND PRESS ANY KEY. så prøvde eg å gjøre om på bios men framdeles funker ikke det. så trykkte eg på ALT å F10 til eg fikk opp windowa installerer.. så kom eg til dette programet : acer eRecovery management ( v7.5.15) å den klarte heller ikke å restarte på nytt fra fabrikkstander eller noe annet. fikk bare fram kunne ikke instalere feilmelding 2 .. å så tok eg ut å inn hdd ( tips på nett ) å inn i gjenn. men no kommer det bare svart skjerm det kommer til windows instalerer. men så blir det svart. kan dere hjelpe meg litt om hvilken merke å harddisk eg trenger for å få den til å gå på igjenn. harddisken er toshiba MK3263GSX...

Lenke til kommentar

check cable connection! PXE-E63: ERROR WHILE INITIALIZING THE NIC PXE-M0F:EXITING INTEL PXE ROM. NO BOOTABLE DEVICE -- INSERT BOOT DISK AND PRESS ANY KEY.. VA SJER ME DETTE EGENTLIG?

Sagt på en litt enklere måte, så må du inn i BIOS å sette boot device fra LAN ROM-PXE til 1.DVD-ROM 2.Harddisk 3. Kortleser/USB-disk etc om du vil og har..... ;-)

Hvilken pc har du? Vanligvis er det DEL-tasten eller F2 eller F10 som hiver deg inn i BIOS. ;)

Lenke til kommentar

TROR eg e veldig dum no. eg leste at man kunne ta ut å inn hdd så ville den kansje fungere igjenn.......... aahh stupid.. no e det ingen meny eller no, den går rett inn i svart skjerm å hviser til ----- laster inn windows filer... så blir det svart å ingenting skjer.. kun svart skjerm. eg kommer isje inn på bios eller setup menyen... drittmaskinen min er en acer aspier 7715 møøkk.. e den helt utro mot meg no eller e det bare en liten hdd feil ? eller kansje hele drit maskinen e helt mongoloyd... kjøpte den for 9 mnd siden.. men kan det virkelig være så lett kansje, å bare kjøpe ny harddisk ? noen sier at drivere windows å alt det derr hummelpakke må innstaleres på nytt igjenn.. eg vil gjerne klare det selv om det er så lett som hodet mitt vil ha det til.. hmm. e det det ? takker å bukker for alle svar :)

Lenke til kommentar

Det virker ikke med å bare kjøpe en ny harddisk. Du må også legge inn image på den. Det letteste hadde jo vært å sendt den inn til acer. Spørs jo hvor gammel den er, men du har jo 2års reklamasjonsrett på harddisk.

En harddisk er ventet å vare vesentlig lenger enn to år, så det er fem års reklamasjonsrett på harddisker. En harddisk som brukes til vanlig bruk, blir ikke så slitt på to år at forhandler kan hevde "slitasjeskader".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...