TheNarsissist Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Angrer som faen på at jeg begynte å game da jeg gikk på barneskolen. Det er helt klart ikke den eneste grunnen til at jeg har det sånn som jeg har det nå, men det har bidratt. Hvis jeg noen gang får barn, kommer jeg til å være skikkelig Nazi på tv/data/spill og oppmuntre h*n til å drive med idrett, ingen som gjorde det for meg. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 nuh, hvor skal fremtidens gamle grinebiter på forum komme fra om de ikke krøkes i ung alder? Ja, vier du en stor del av livet ditt til noe så vil det gå utover noe annet. Det spiller ingen rolle hva det er. Det som spiller en rolle er om du som eldre føler at du har oppnådd. Hvis du ikke har anger har du gjort det riktige valget. Om det valget er å vie enda mer av livet til data eller ikke kan du ikke vite nå. Jeg aner av de kommentarene som er negative til data at det sitter noen og ønsker at livet sitt var annerledes. Det er ikke data sin skyld. Det er bare det at deres oppfatning av hva som er godt og bra i livet har forandret seg. Det vil det nok gjøre for trådstarter også, men ikke alle angrer på valg som 15åring De som har planer for ungene sine. Husk at dette gjerne går i sykluser. Din far tenker at han ikke skal gjøre 'feilene' til sin far og pusher deg i en retning. Så får du unger og tenker akkurat det samme og pusher i en annen retning. Mer frihet, mer regler osv. Det er i tillegg klin umulig å vite hva som er kult i fremtiden. Så lenge du gjør det greit på skolen så gjør det du synes er gøy. Ang venner i din alder, så er de kule, men de får unger, flytter til andre steder osv. Du mister kontakt med de fleste og de du holder kontakt med ser du kanskje noen få ganger i året hvis dere ikke bor rett i nærheten av hverandre. Du kommer til å omgåes bekjente og familie i en langt større grad enn du tror nå. Det er langt bedre med venner med tilsvarende interesser enn venner du har fordi du tilfeldigvis går i samme klasse. De holder som regler gjennom div skoler osv Oppsummering: Gjør det greit på skolen og ellers kan du gjøre det du har lyst til Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Synes det er kjedelig dere har slike holdninger/erfaringer om dataspill, men jeg ser problemstillingen deres veldig godt. Det er mye sant i hva du sier Zarac, men mye er og satt veldig på spissen. Dog er jeg for det meste enig om hvordan du mener man burde oppdra en unge. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Eg drikker såvidt noe annet enn melk, juice (nesten alle typer men ikke eple bøeh..), vann og brus av og til. Eg er ikke en slik nerd, som eg sa i førsteposten, er eg kraftig god i gym. Selv ser eg på livet mitt som helt normalt, egentlig, det er ikke SUPERBRAAWESOMESHIT!YO! men det er ikke slik som du beskriver gamer/nerd. Forresten tror eg det er en kraftig overdrivelse av gamere generelt, nerder er vel heller kalve den norske befolkningen blitt men jaja Fikk forresten tilbake Dataen min, etter veldig med mas osv. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Uansett hvor urretferdig det kan høres ut så er de sosiale skillsene du bygger opp en av de de beste egenskapene du kommer til å få bruk for i det realworld. Om du har IQ på 200, kan programmere spill og hardware og kun 5 og 6 på skolen, så hjelper det deg lite om du ikke forstår mennesker. Dette er dønn seriøst. Det er ikke de beste på skolen eller har høyest IQ som får de beste jobene, eller høyest betalt. Det er ikke de med egenskaper innenfor jobber som får høyest betalt eller best i livet, det er faktisk de som skjønner mennesker best som gjør det best i livet. Im just sayin. Legg pcen på bordet og kom deg ut. Det vil lønne seg. Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Det er ikke de beste på skolen eller har høyest IQ som får de beste jobene, eller høyest betalt. Det er ikke de med egenskaper innenfor jobber som får høyest betalt eller best i livet, det er faktisk de som skjønner mennesker best som gjør det best i livet. Strengt tatt så er det jo de med best karakterer og de som arbeider flittigst som får de beste jobbene. Selvfølgelig må man være sosialt anlagt... til en viss grad. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Det er ikke de beste på skolen eller har høyest IQ som får de beste jobene, eller høyest betalt. Det er ikke de med egenskaper innenfor jobber som får høyest betalt eller best i livet, det er faktisk de som skjønner mennesker best som gjør det best i livet. Strengt tatt så er det jo de med best karakterer og de som arbeider flittigst som får de beste jobbene. Selvfølgelig må man være sosialt anlagt... til en viss grad. Sier du det? %70 av tilfellene om hvor mye man får i lønn, kommer ikke om hvor mye kunnskap du har i feltet du jobber i eller hvor bra du jobber. Men faktisk hvor godt du er anlagt til å bli likt av mennesker. Om sjefen liker deg best, uansett om du ikke nødvendigvis er den mest hardjobbene av dem, så vil du sikre deg en større plass. Hva sies det "Hvem liker vi best i verden? Oss selv. Hvem liker vi an best? En som er mest lik oss.". Bli mer lik et menenske, ikke dømm og vis interese i personen. Klart at man må ha karakter til en viss grad, og å være god på skolen symboliserer også til en viss grad hardjobbende, selvstendig og selvdisiplinert. Som er tre gode egenskaper. Dette refererer jeg fra bøkene How to win Friend and Influence People og Think & Grow Rich. 1 Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) %70 av tilfellene om hvor mye man får i lønn, kommer ikke om hvor mye kunnskap du har i feltet du jobber i eller hvor bra du jobber. Men faktisk hvor godt du er anlagt til å bli likt av mennesker. Om sjefen liker deg best, uansett om du ikke nødvendigvis er den mest hardjobbene av dem, så vil du sikre deg en større plass. Hva sies det "Hvem liker vi best i verden? Oss selv. Hvem liker vi an best? En som er mest lik oss.". Bli mer lik et menenske, ikke dømm og vis interese i personen. Helt sant, men nå er ikke definisjonen på en god jobb nødvendigvis god lønn, men en jobb du trives i. Har du gode karakterer får du frihet til å velge og vrake i hvilke jobber du vil. Du nevnte forresten et av selgerbudene, speil deg i personen du selger til, da får du større salgssukksess. Men betyr det nødvendigvis at du har en bedre jobb? Dette refererer jeg fra bøkene How to win Friend and Influence People og Think & Grow Rich. Må si at jeg ikke kan ta referansene særlig seriøst. (Det er heller ikke refert til forfatter, sidetall, årstall etc.) EDIT: Mindre skrivefeil rettet opp. Endret 7. november 2010 av Nafanua Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Uansett hvor urretferdig det kan høres ut så er de sosiale skillsene du bygger opp en av de de beste egenskapene du kommer til å få bruk for i det realworld. Om du har IQ på 200, kan programmere spill og hardware og kun 5 og 6 på skolen, så hjelper det deg lite om du ikke forstår mennesker. Dette er dønn seriøst. Det er ikke de beste på skolen eller har høyest IQ som får de beste jobene, eller høyest betalt. Det er ikke de med egenskaper innenfor jobber som får høyest betalt eller best i livet, det er faktisk de som skjønner mennesker best som gjør det best i livet. Im just sayin. Legg pcen på bordet og kom deg ut. Det vil lønne seg. pretty much enig i det her. men jeg ville kanskje heller sagt at man ikke nødvendigvis får de beste jobbene, men heller de beste livene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå