Gå til innhold

Wacken 2011

sixx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er omtrent 5 euro for et måltid, være seg en stor pølse, wacken nacken eller burger. Frokost kosta ganske dyrt, dette kjøpte jeg teltene ute i campen, det var noen euro for et rundstykke eller to. Øl har jeg alltid kjøpt på fergen mellom Danmark og Tyskland, så det vet jeg ingenting om. Pleide å koste 10-12 euro for et brett Carlsberg eller Tuborg hvertfall.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Det kommer pant på alt av drikke på 1 euro for hver kopp.

Annet enn det så tror jeg det var 2/3 euro for en halvliter øl (Altså 3 med kopp, men den kan pantes eller brukes på nytt.)

Du får et måltid som metter deg helt greit for 5 euro.

EDIT:

bah glemte å poste etter jeg skreiv.

Endret av Ch : )
Lenke til kommentar

Det er omtrent 5 euro for et måltid, være seg en stor pølse, wacken nacken eller burger. Frokost kosta ganske dyrt, dette kjøpte jeg teltene ute i campen, det var noen euro for et rundstykke eller to. Øl har jeg alltid kjøpt på fergen mellom Danmark og Tyskland, så det vet jeg ingenting om. Pleide å koste 10-12 euro for et brett Carlsberg eller Tuborg hvertfall.

Men om det koster 2/3 euro for en øl på Festivalen, så er det vel like greit å kjøpe der kontra på ferja? Den blir jo varm og alt. Og du kan ikke ha med på festivalområdet.

Lenke til kommentar

11-12 euro brettet tilsier vel rundt 4 norske.

Tok du ferja med Scream-bussen, eller var det en anna? (Tok forresten Scream-bussen Sverige-Tyskland ferja? : s

Lenke til kommentar

Åja, såpass, ja. Da kan det jo være man gjør det. Kan jo også stoppe på butikker i Danmark eller Tyskland og kjøpe. Skal kjøre tenkte jeg (vi).

Kjøp gjerne med øl før du kommer til Wacken hvis du har mulighet til det! prisene på selve festivalområdet er ganske "stive"...litt billigere i butikken i wacken downtown, men de har også satt opp prisene nesten med 3 ganger. Smarteste er å kjøpe inn så my du kan bære/drikke når du er i feks Itzehoe(nabobyen). Øl er og blir stor buisness på Wacken, så det er naturlig at prisene der er ganske høye i forhold til resten av landet. Nå skal det sies at selv om prisene er skrudd opp så koster det fortsatt 5-10 NOK(avhengig av merke osv) for en halvliter med øl i butikken i sentrum da.

Lenke til kommentar

Så forresten et klipp på youtube:

Det ser ut som en eller annen dokumentar som nrk har fra Wacken? noen som vet om en link til hele "filmen"?

Ja jeg har den dokumentaren, ble sendt på lydverket (nrk1) i 2004 tror jeg. De følger Satyricon før og etter konserten på festivalen. Du finner den på utvalgte hubber i dc++.

Lenke til kommentar

Anbefaler dere en som har hatt lappen et par måneder å heller fly eller busse enn kjøre ned?

Spørs jo litt hvor i landet du bor. Det er ganske langt og krevende å kjøre så langt egentlig. Med mindre du tar deg pauser da. Men fly tok jeg i fjor, å det funket veldig bra. Lander i Hamburg, deretter kommer du deg til "Hamburg Bahnhof" å tar toget til Itzehoe. Så går det gratis buss fra jernbanestasjonen der til Wacken. Evt hvis du er ute i god tid, kan du reservere deg et sete på bussen direkte fra Hamburg flyplass til Wacken.

Lenke til kommentar

Jeg har fått svar fra Scream bussen. Det er Kalle som arrangerer bussturen til og fra wacken i år. Her er infoen:

Hei.

Buss til Wacken vil gå som vanlig, men du må selv skaffe Wacken-billetten, da jeg ikke har mulighet for å kjøpe inn billetter og videreselge disse.

Bussturen vil i år koste kr. 1390,- og vil gå som vanlig fra Bussterminalen i Oslo.

Du melder deg på bussturen ved å sende en mail til meg på [email protected]. Med navn og adresse og fødselsår, dette på grunn av ferjeseselskapenes bestemmelser.

Jeg vil da sende deg en bekreftelse, og nøyaktig informasjon om avreise, innbetaling osv.

Det vil for øvrig komme annonse i neste utgave av Scream Magazine.

Mvh

Kalle Øvrebø,

Vagabond Buss.

Tel. 92427766

Tror jeg skal bile til wacken i år, mest fordi det er et godt stykke til Oslo og turen er lang nok fra før. Men jeg har veldig god erfaring med denne bussen, så om noen trenger transport er dette et trygt valg.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Tror kanskje det blir bil her og. Det er vel nesten billigere også om man kjører økonomisk og får billig ferjebillett. Kanskje jeg kan hinte til pappa at vi skal ta en "harrytur" med ferja et par uker før, så kanskje jeg får en sånn gratis-tur. :)

Lenke til kommentar

Hmm.. Dama "maser" om at hun har lyst til å se Suicidal Tendencies, og jeg fant jo en del brukbart på lineupen selv også da.

...men, skeptiker som jeg er, venter jeg nok litt til før jeg bestemmer meg om sånt.

Kommer det flere artistslipp btw?

Lenke til kommentar

Ville ikke ventet for lenge. Det virker som billettene snart er ute, hvis man kikker på det Wacken har postet på hjemmesida. Det slippes og artister med jevne mellomrom enda, men jeg tviler på det kommer fler headlinere nå. ;) De siste banda som har blitt sluppet har jeg såvidt hørt om.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...