Gå til innhold

Erfaring med håndbagasje hos Norwegian?

yobo

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med hvor strenge Norwegian er med håndbagasjen?

Skal til London, og siden jeg foretrekker å reise med lite bagasje, og heller ikke har noen store ambisjoner om shopping, hadde jeg håpet å slippe å ha med noe mer enn håndbagasjen.

Har en bag som skal holde til bagasjen, men vekta kan kanskje bli litt mer enn de 10 kg som Norwegian tillater.

Så, er det noen som har erfaring med hvor ofte Norwegian veier håndbagasjen, eller hvor "vanskelige" de er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går helt fint om den er over vektgrensen, håndbagasje veies aldri.

Det er mulig gatepersonalet stopper deg om de ser din håndbagasje er veldig tung, men den går aldri på en vekt.

Så lenge du får den opp i hattehyllen er det ingen problem.

Er vel bare Ryanair som driver å veier håndbagasje.

Lenke til kommentar

Det går helt fint om den er over vektgrensen, håndbagasje veies aldri.

Det er mulig gatepersonalet stopper deg om de ser din håndbagasje er veldig tung, men den går aldri på en vekt.

Så lenge du får den opp i hattehyllen er det ingen problem.

Er vel bare Ryanair som driver å veier håndbagasje.

Nope... Mine foreldre fløy for to uker siden Norwegian fra Rygge til Alicante, ved boarding så ble faktisk håndbagasjen til alle målt og veid, også en kolega som opplevde det det samme innenriks med Norwegian for litt over en måned siden.

De som var over vekten eller størelsen måtte betale for ekstra kolli.

Lenke til kommentar

Har ikke opplevd at håndbagasjen har blitt veid, men opplevde det at de som jobbet ved sikkerhetskontrollen stoppet meg og skulle ha meg til å putte håndbagasjen min ned i en slags boks. De mistenkte nok at jeg hadde for stor bagasje til å få med meg inn i flyet, så de ville nok sikkert bare sjekke at den hadde målene som er tillatt ved håndbagasje. Dette var faktisk i London, på Gatwick.

Ikke sikkert de gjør sånn nå, men de gjorde det ihvertfall da jeg reiste over til London sist i slutten av april.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...