Gå til innhold

Dykking, sol og varme, hvor?

aklla

Anbefalte innlegg

Jeg driver sånn smått å planlegger neste ferie, tenkte jeg skulle dra i midten desember.

Problemet er at jeg ikke aner hvor jeg skal, og er egentlig ikke så nøye på det, utenom at det er gode muligheter for dykking, sol og helst ~30 grader på dagen. At det er billig klager jeg heller ikke på :)

Noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sharm el Sheikh eller Hurghada i Egypt har alt du etterspør.

En tur til Pyramdidene er heller ikke så dårlig :thumbup:

Been there, done that, var i Sharm el Sheikh for ca ett halvt år siden.

Pyramidene gadd jeg ikke dra til, men det var fett der :)

Det jeg har sett litt på er at det er 23 grader på dagen og 17 grader i vannet.

Ikke helt perfekt med andre ord, det samme gjelder Hurghada.

Btw, var Sharm el Sheik som gjorde at jeg ett par måneder senere hadde dykkerlappen :p

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Du vil altså langt vekk med andre ord? Hmm.

Thailand og Florida er flotte destinasjoner. Dog mange pensjonister som okkuperer all plassen i Florida :!:

I desember pleier vel også orkansesongen i Karibien å være over mener jeg.

Av araberlandene så holder vel UAE med Dubai ca. 30 grader i desember tror jeg (Norwegian flyr direkte i en kjip 737).

Lenke til kommentar

Hehe. Ein av dokker må nok gje opp ja :D

Sommar på den sørlege halvkula no, så det er vel der de finner varmen. Har det veldig flott i Cairns akkurat no, men ser for meg at styggværsesongen nærmer seg. Elles så skal eg gje ein liten update frå Malaysia så snart eg har vore der, men det blir vel gjerne litt for nært din reisedato igjen.

Lenke til kommentar

Ser ut til at hele turen blir avlyst :(

Tar det igjen utpå ny-året, så jeg tar gjerne imot update fra Malaysia...

Edit: så vidt jeg husker, så dykker du, Bonnskij, er det problemfritt å dra med dykkerutstyret på flyet?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Kjipern :ermm:

Eg er rimeleg fersk innan dykking, så eg har ikkje anna utstyr enn symjeføtter, boots, maske og snorkel, og det har ikkje vore noko stress. Så eg vil anta at det meste kan takast med utan problem, med untak av tanken. Korleis det fungerer veit eg ikkje, men eg vil rekne med at uansett kor ein reiser, er det billigare å leige tank på staden ein reiser til, framfor å måtte sende den som spesialbagasje. (Tankar var inklusiv som dykker på Sipadan Mabul resorten f.eks)

Lenke til kommentar

Kjipern :ermm:

Eg er rimeleg fersk innan dykking, så eg har ikkje anna utstyr enn symjeføtter, boots, maske og snorkel, og det har ikkje vore noko stress. Så eg vil anta at det meste kan takast med utan problem, med untak av tanken. Korleis det fungerer veit eg ikkje, men eg vil rekne med at uansett kor ein reiser, er det billigare å leige tank på staden ein reiser til, framfor å måtte sende den som spesialbagasje. (Tankar var inklusiv som dykker på Sipadan Mabul resorten f.eks)

Tank og bly er det vist vanlig at man leier.

Tank, fordi man ikke skal skru av toppen, noe fly-selskapene krever. Bly fordi det er tungt.

Men, tenkte mer på resten av utstyret...

Er forresten veldig fersk jeg også, har under 20 dykk til nå, men har komplett dykkerutstyr :)

Edit: ellers ser det ut som det kanskje blir Sharm el Sheik jeg drar til.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Går det i bagen så går det vøtt :p

Våtdrakt og bcd bør gå greiare å frakte enn symjeføta. Heilt sikkert null problem.

Då har du fleire dykk enn meg, men eg trur at eg går forbi deg i løpet av den her månaden :tease:

Har planlagt å gjennomføre rundt 40 dykk i løpet av dei siste par vekene i November. (Eg kan pent vinke farvel til all min kapital med andre ord)

Men berre lurer: Er det ikkje vanleg å skru av toppen av tanken ved kontroll og slikt? Kva problem medfører det eventuelt å skru av toppen?

Lenke til kommentar

Ser at de fleste flyselskaper har dykkerpakke eller noe slikt.

"Dykkerutstyr: Max 30 kg. Oksygentanker transporteres kun tomme." dette koster 600,- hos alle i listen til apollo.

Jeg hørte at man ikke skal skru av toppen, noe flyselvskapene vistnok krever, men det er mulig dette var med nitrox. jeg tok 4 dykkerkurs på 7 dager, så det er mulig jeg surrer litt :p

Har ingen erfaring med dette selv, så jeg er usikker på akkurat hva som gjelder, jeg burde vel sjekke ut dette før jeg hopper på flyet...

Lenke til kommentar

Det er ganske bestemt at vi drar til Sharm el Sheik igjen, men, som sagt, i mars og ikke i desember.

Jeg er sånn 90% sikker på at det blir dit, mest sansynlig om bord på en båt(liveaboard) med masse dykking.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...