Juriloo Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Har høyrt at berre 1/3 av dei som blir innkalt til sesjon, kommer inn i militæret. Viss dette er sant, kva er sjansen min for å komme inn med meget dårleg syn? Har -4,25 på venstre, og -5 på høgre Endret 1. november 2010 av Juriloo Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Vet at mange har fått brev om at de ikke er tjenestedyktig pga de krysset av "litt dårlig syn" på sesjon del 1 på nett, er ikke helt sikker på hvordan det er med eventuell lærlingetid da. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Du har vel ikke noe å gjøre der hvis du er blind som en flaggermus. Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hvert kull er 60 000 ungdommer og alle disse svarer i dag på Sesjon Del 1. 25 000 av disse kalles igjen inn til Sesjon Del 2, og av disse igjen er det ca. 7 500 som kalles inn til førstegangstjeneste. 7500/60000 = 0,75/6, altså under en sjettedel kalles inn. Tallene er hentet fra min sesjonsinnkalling. Med såpass høy "synsfeil" vil jeg tro det er liten sjans for at du kommer inn dessverre. Er et par tråder et par sider lengre ute hvor dette tas opp, ror det var omkring +/- 4 som var det meste som ble tolerert. Dersom du tar laseroperasjon erimot går dette fint, bortsett fra til jagerflyverutdanning eller spesialsoldatutdanning. De krever perfekt, umodifisert syn. 2 Lenke til kommentar
Juriloo Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Takk for svar Er ikkje blind som ein flaggermus, men hadde ikkje kjent igjen mora mi om ho stod 5 meter foran meg og eg var uten briller/linser Endret 1. november 2010 av Juriloo 1 Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 folk jeg kjenner som bruker briller har fått toppscore på sesjon, underlig nok så fikk de bruke briller under syns testen, det ligger og mange briller der Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Du har for dårlig syn til vanlig tjeneste (hvis ikke det er forandret nylig), når jeg var inne rundt 1999, hadde jeg cirka minus 3 og det var for dårlig. Kunne bare få spesialtjeneste (dvs uten skyting og øvelser, bare gørr). Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Jeg kjenner ikke noen nøyaktige regler for synskrav, kan spørre når jeg skal på sesjon snart! Har sett en her inne som hadde -3,75, han kom inn mener jeg, mens en som hadde -5 kom ikke inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå