SlettProfil Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Føler lite motivasjon til å fortsette å søke deltidsjobb nå. Virker som det er klin umulig å skaffe seg deltidsjobb ved siden av skolen(videregående) ved mindre mann kjenner noen i bedriften, eller har vært i praksis der. Er det noen som har noe forslag til hva jeg kan gjøre for å skaffe meg jobb, trenger jo penger! Lenke til kommentar
jamelia Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Sjekk nav.no ofte. Finn.no har også stillingsannonser. Det går også an å bare levere søknad og CV forskjellige steder, så kan det hende at de blir interesserte. Jeg har aldri brukt kontakter for å få jobb, og har hatt flere forskjellige jobber de siste fem årene. Bare stå på! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Til slike typar jobbar så kan det være lurt å møte opp personleg og spørre om det er nokon ledig jobb. Grunnen til at du ofte må ha litt kontakter på slike type jobbar er at du ikkje vil ha ein CV som stikker seg ut med verken mykje praksis eller relevant utdanning, og sidan sjefen berre kan ta inn nokre få til jobbintervju så er det ofte enten nesten tilfeldig kven som blir valgt ut eller det er dei som sjefen kjenner til frå før som får muligheita for eit intervju. Ved å møte opp personleg så vil personen som ansetter folk umiddelbart få eit fyrsteinntrykk av deg og også huske på at du virka spesielt interesert når vedkommande går gjennom jobbsøknadane. Eit anna lite triks som du kan bruke er å legge litt ekstra arbeid i CVen din. Sjølv berre ein liten ting som at CVen er printa ut på eit litt tjukkare papir en vanlig kopiark vil kun være nok til at den som går gjennom CVane stoppar opp eit lite sekund ekstra ved akkurat din CV slik at vedkommande biter seg merke i akkurat ditt navn. Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 gå rundt til bedriftene og lever en åpen søknad og cv personlig, det er så mye bedre at de ser hvem du faktisk er enn at de bare får et hvitt ark med noen ord i posten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå