Gå til innhold

Høy trafikk ut fra PC-en. Antar jeg har virus.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på om jeg har fått meg et virus av noe slag. Inne på nettverksstatus (kjører vista 64) så ser jeg at det hele tiden sendes 'unødvendig' mye ut fra maskinen min. Jeg har ikke noen torrentklienter oppe, jeg har MSN, dropbox, steam og lastfm blant annet kjørende, så det er klart at det sendes en del ut fra maskinen, men jeg synes det ser litt voldsomt ut. Jeg føler at nettet har begynt å gå tregere den siste uka.

Har kjørt Spybot S&D, full scan med Symantec antivirus og Malwarebytes. Spybot fant noe småtterier, men det ser ikke ut til å ha gjort noe særlig forskjell. De andre fant ingenting.

Mulig jeg bare er litt paranoid, men tar gjerne imot tips hvis noen har noe.

Mvh Eivind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Roffenn; Inne på nettverkstatus menes med at det er lokalt på maskinen. :) Bra gjettet iallefall.

JenzBenz; DropBox driver ganske ofte med synkronisering ettersom jeg vet. MSN må jo oppdatere seg ettersom folk kommer på. Kan også hende at TCP/IP protokollen driver ofte med "Handshake", dette gjør den når den skal etablere kontakt. Utenom dette er jeg ganske blank. Er det snakk om store mengder eller?

Lenke til kommentar

Roffenn; Inne på nettverkstatus menes med at det er lokalt på maskinen. :) Bra gjettet iallefall.

JenzBenz; DropBox driver ganske ofte med synkronisering ettersom jeg vet. MSN må jo oppdatere seg ettersom folk kommer på. Kan også hende at TCP/IP protokollen driver ofte med "Handshake", dette gjør den når den skal etablere kontakt. Utenom dette er jeg ganske blank. Er det snakk om store mengder eller?

I følge ruteren min er det jevnt mellom 15 og 20kB i sekundet ut fra maskinen hele tida. Lukka dropbox, men det endra ingenting. Er det vanlig å sende så mye ut?

Lenke til kommentar

Mye og mye, syntes ikke selv det var veldig mye basert på egen erfaring. Som jeg sa tidligere, kan det hende at programvare driver med handshake for å opprettholde kontakten.

Om du virkelig tror dette er relatert til malware, så kjør igjennom veiledningen og post loggene her. Ellers tror jeg denne hører til i nettverkdelen av forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...