balder Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 I dag så kjøpte eg meg nye piggdekk til min Peugeot 406. Da dei skulle balansere dekka så fant han ut at det var kast i den eine felgen og litt i den andre. Den som var litt vart satt framme. Når eg kjører med bilen så merker eg ingenting. Gjør det noko skade på bilen? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Ikke så lenge balanseringen klarte å jevne det ut. Det er jo selvfølgelig ugunstig å ha kast i hjul, men innenfor vettige verdier bør hjullager holde... Lenke til kommentar
balder Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 No veit eg ikkje, men framme kan det ikkje vere mykje da eg ikkje merker noko fra 10 kmt til 100 kmt. Ingen risting. Bak kan eg ikkje sei korleis det er, men der er det vel ikkje så farleg. Husker før så vart ikkje alltid dekkene bak balansert, men det er vel lenge siden. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Ubalanse i hjul merker du kun i hastigheter mellom 50-70 og er det seriøst kast i hjulene så merker du det det i 100+ Har du noen gang vibrasjoener i eksempelvis 80 er det andre ting som hjuloppheng, skeive bremseskiver etc... Lenke til kommentar
balder Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 ok, da trur eg ikkje gjør noko med det. Bak er vel ikkje så viktigt eller er det de? Foresten så kjøpte eg Micheling sine beste piggdekk. Skulle ha Nokia hakka 7 til kr. 4500 ferdig pålagt med ventiler. 195/65/15. Men så fant ikkje dekk1 desse dekka så eg fekk nokon dyra til samme pris. Micheling XIN2 til 4500 ferdig pålagt med ventiler. Ikkje verst:) Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Har ikke erfaring med Micehilin, men vet at Hakka er ekstremt bra. Fikk 4 nye Hakka 4 til 2000,- på Vianor i Tromsø 175/70-13... Edit: men sånn for å svare på spørsmålet... Bak er det ikke så nøye for der merker du det mindre om det er mye kast, men det kan seff gjøre like mye skade... Men det virker som om du ikke har noe å bekymre deg for Endret 1. november 2010 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
balder Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Kva er forskjell å kjøre på humpete veg eller brostein i Bergen og kast på felgen? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Fikk 4 nye Hakka 4 til 2000,- på Vianor i Tromsø 175/70-13... Nye og nye, fem år og tre generasjoner gamle. Da skulle det bare mangle å få de til en lavere pris.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå