lasse_hansen87 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hei sann. Skal avrette et kjellergulv på 8 kvadrat, tykkelse blir omtrent 2 - 2,5cm.. Skal bruke fiberarmert avrettningsmasse. Hvordan kan jeg enkelt gjøre dette, uten av gulvet blir alt for galt? Skal ha laminat ifra IKEA oppå betongen til slutt. Har hørt så mye forskjellig ang avrettningsmasse, noen sier den flyter ut av seg selv, noen sier den må ha MYE hjelp, andre sier det blir klumper og ikke flyter ut selv, osv, osv... Noen som kan svare meg på hvordan jeg kan gjøre det enklest mulig??? Har kjøpt inn Megaflis sin fiberarmerte avrettningsmasse... Har kjøpt 13sekker à 20kg. Dette burde vel holde til dette gulvet? Håper noen kan hjelpe meg.. Mvh Lasse Hansen Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hei sann. Skal avrette et kjellergulv på 8 kvadrat, tykkelse blir omtrent 2 - 2,5cm.. Skal bruke fiberarmert avrettningsmasse. Hvordan kan jeg enkelt gjøre dette, uten av gulvet blir alt for galt? Skal ha laminat ifra IKEA oppå betongen til slutt. Har hørt så mye forskjellig ang avrettningsmasse, noen sier den flyter ut av seg selv, noen sier den må ha MYE hjelp, andre sier det blir klumper og ikke flyter ut selv, osv, osv... Noen som kan svare meg på hvordan jeg kan gjøre det enklest mulig??? Har kjøpt inn Megaflis sin fiberarmerte avrettningsmasse... Har kjøpt 13sekker à 20kg. Dette burde vel holde til dette gulvet? Håper noen kan hjelpe meg.. Mvh Lasse Hansen Er det så ille at hele gulvet må avrettes? Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 ja hele gulvet må avrettes. Er flere "dumper" og sånn på det. Så må nok avrettes ja =( Og trenger da hjelp til hvordan jeg kan gjøre dette enklest mulig.. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Gjorde nettopp noe tilsvarende hjemme skjønner du, hadde en del dumper og ujevnheter. Jeg tok ett rettholdt og fant dumpene ved å legge rettholtet på kryss og tvers der feks dumpa var. Så tegnet jeg opp rundt og helte Heyd`i flyt der det gikk nedover. Så tok jeg en planke og dro over slik at det jevnet seg med resten av gulvet. Man får også rettet opp litt når man legger ullpapp eller annet underlag før gulvet. Jeg har aldri rettet opp betonggulv før, men resultatet ble bra, men jeg tror aldri i verden jeg hadde klart å rette opp hele gulvet så det ble fint. Gangen hjemme var på 13kvm. Skal du ta hele gulvet ville jeg kjøpt med nivåpinner og fått hjelp av noen som har rettet opp gulv før. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Bruk blandemaskin til å røre det sammen. Funker som smør. 4-5 sekker i slengen og trillebår. Er gjort på 15 min. Pass på at maskinen er godt rengjort. Nå regner jeg med at herr og fru Kritisk ikke er helt enig med blandemaskin, men som sagt: 'Funker som f@en.' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå