Cruzative Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Har nettopp renset viftene for støv og så satt jeg de på plass. Men så ville den ikke starte. HK har "Post Code Definitions" som skal vise hva som er galt. Når jeg plugga i alle ledningene viste den 02. Men 02 står ikke i brukermanualen! Etter litt om og men og sjekket alle kabler, så fekk jeg startet den, men det var bare i noen sekunder. På de kanskje 7 sekundene skiftet det ifra alt frå 21 og oppover til C og til slutt 99 ? Jeg prøvde så å resette CMOS, uten hell. Ingen forandring. Prøvde også å flytte om på jumperane, men det var heller ingen forandring då. Dataen: ABIT IP35 Pro XE Intel Core 2 Quad Q6600 Gainward GeForce 9800 GT 512 MB Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048mb Western Digital Raptor 150gb 10.000rpm (hoved) Samsung Spinpoint T166 500gb 7200rpm (ekstra) Samsung DVD-Rom Windows 7 32-bit Noen som kan hjelpe? Jeg kan prøve å ta alt ifra hk og koble alt opp igjen? Om det er noe jeg har fullstendig oversett? Men jeg sjekka alle kablene om det var på rett plass og om de satt skikkeli i! Lenke til kommentar
Cruzative Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Kom inn på BIOS og såg litt mer etter feil der. CPU'en kjører på 105 grader. Det står i infoen at maks er 95 grader. Kan dette være problemet? Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Kom inn på BIOS og såg litt mer etter feil der. CPU'en kjører på 105 grader. Det står i infoen at maks er 95 grader. Kan dette være problemet? 105 °C er alt for høyt! Kan kjøleren ha løsnet i et av hjørnene? Legg på ny kjølepasta på kjøler, evt bytt til en bedre kjøler hvis du kun bruker "stock vifta" Stock vifta har vel kun låsepinner som kneppes på plass. Kan hende en av pinnene har løsnet. Edit, lagt til bilde av stock vifte med låsepinner. Endret 4. november 2010 av 3rd_SQD Lenke til kommentar
Cruzative Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 Ser ut som at en av pinnene har knekt ja Hvilken vifte bør jeg gå for? Helst en billig en om noen som vet om en god en ? Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Ser ut som at en av pinnene har knekt ja Hvilken vifte bør jeg gå for? Helst en billig en om noen som vet om en god en ? Vil anbefale en som skrues fast. Ellers så er det bare pris som bestemmer hvor stillegående og kjølig du vil ha. Personlig så har jeg en forkjærlighet for vifter med kjølere som har vifter som blåser varmen ut av kabinettet, og ikke ned mot HK. Du får slike fra rundt 180,- og oppover. F eks: Cooler Master Hyper 101 Selv har jeg en Nochtua kjøler med 2 x 120mm, men det er for å ha mulighet for en eventuell overklokking senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå