Gå til innhold

Ingen bilde på PS3

Prologue

Anbefalte innlegg

Jeg har allerede søkt på forum, og google etter svar, men finner ingen løsning på problemet mitt.

problem:

Ingen bilde etter bytte fra hdmi til scart på ps3.

Jeg har forsøkt å holde inne restart knappen 5 sekunder (pip-pip-pip) og 10 sekunder (pip-pip-pip....off-on-pip-pip-pip).

Har prøvd alt av kombinasjoner.

Det eneste jeg får på skjermen er et lite flimmer med en gang jeg trykker på.

Kabelen bør være i orden, siden det ikke var lenge stunden byttet skjedde, og siden jeg får et flimmer hver gang jeg trykker på on-knappen. Men skjermen blir altså bare svart etter dette.

Noen forslag?

Har gjort dette bytte flere ganger før uten problemer, men nå får jeg det altså ikke til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å skifte scart-inngangen på TV'en, kanskje den er gåen.

Eller om du ikke har flere scart-innganger på TV'en, eller andre TV'er, hør om du kan prøve hos naboen.

Skjedde hos meg engang, stresset med videospiller og kabler i sikkert en time før jeg prøvde en annen scart-inngang på selve TV'n og alt var helt fint.. :p

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Ikke helt det samme, men jeg har opplevd at når jeg flytter playstation fra en TV med 1080p til en med bare 720p, så vil det ikke være noe bilde med 1080p lagret. Det vil si at etter å ha flyttet PS3en tilbake til 1080p TV, stilt settings til 720p, så får jeg bilde på 720p TV.

Kan være at hvis du har lagrede settings for 1080p, at det er det som gjør det...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er enig i CowboyBebop sin vurdering, du bør prøve å endre innstillingane på PS3 fyrst.

Dersom det fortsatt ikkje virker så bør du prøve med ein anna scart kabel og ein anna scart inngang eller å kobble til ein anna TV/opptaker. Dersom det då endå ikkje virker så er det mulig at det er scart utgangen på din PS3 som ikkje virker dersom du får bilde med HDMI og det ikkje hjelper å bytte TV.

Lenke til kommentar

Takk for mange svar. Trenger fortsatt hjelp.

Jeg koblet tilbake på tv'en med hdmi for å sjekke at ps3 fortsatt funket som den skulle, og det gjorde den jo.

Prøvde så å sette innstillingene til RGB eller Cy/Wy/N eller noe sånt? Mens jeg hadde i hdmi modus for å sjekke om det da funket på via scart, men det gjorde det fortsatt ikke.

Jeg bruker forsåvidt bare de 3 (gul, hvit, rød) pluggene rett inn i tv' uten den ekstra duppeditten på scarten. Har funket kjempebra før, men skjønner ikke hvorfor innstilinge ikke blir tilbakestilt nå.

Edit: Har ingen flere scart kabler tilgjengelig.

Endret av Prologue
Lenke til kommentar

Takk for mange svar. Trenger fortsatt hjelp.

Jeg koblet tilbake på tv'en med hdmi for å sjekke at ps3 fortsatt funket som den skulle, og det gjorde den jo.

Prøvde så å sette innstillingene til RGB eller Cy/Wy/N eller noe sånt? Mens jeg hadde i hdmi modus for å sjekke om det da funket på via scart, men det gjorde det fortsatt ikke.

Jeg bruker forsåvidt bare de 3 (gul, hvit, rød) pluggene rett inn i tv' uten den ekstra duppeditten på scarten. Har funket kjempebra før, men skjønner ikke hvorfor innstilinge ikke blir tilbakestilt nå.

Edit: Har ingen flere scart kabler tilgjengelig.

Om du ikke bruker scart adapteren (duppeditten som du kaller), da sette du video utdata til composite/S video.

Innstillinger-->Skjerminnstilling-->Innstilling for Video utdata-->Composite/S Video

Dette kan du gjøre mens du har både HDMI og pluggene tilkoblet.

Lenke til kommentar

Innstillinger-->Skjerminnstilling-->Innstilling for Video utdata-->Composite/S Video

Dette kan du gjøre mens du har både HDMI og pluggene tilkoblet.

Da har jeg prøvd dette uten suksess. Det fordi jeg ikke har tilkoblingene til pluggene på lcd-tv'en. Skiftet til Composite/S Video og skrudde av PS3 før den skiftet innstillingene tilbake (som den gjør etter 30 sek).

Så koblet jeg tilbake til kasse-tv med pluggene, men har fortsatt det samme problemet.

Kanskje jeg burde prøve å sette tv'ene ved siden av hverandre for å få den ene koblet til HDMI og den andre via pluggene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...