PBJ90 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hallo har tenkt til å kjøpe anlegg til bilen min, og har satt sammen en liste av de jeg har tenkt til å kjøpe når jeg starter i læra, kommer ikke til å tjene så utrolig mye den første perioden så må nokk dele det utover et år. h er er en liste jeg har satt sammen om det jeg har tenkt til å kjøpe. Subwoofere Rockford Fosgate Punch P2D212 x2 12 tom Forsterkere Rockford Fosgate Punch P500-4 x2-3 kondensator Rockford Fosgate 1f Mono forsterker. Rockford Fosgate Punch P1000-1BD x1 Høytalere Rockford Fosgate P1694 6x9 høytalere x4 veit ikke om jeg skal kjøpe en http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=541&katid=85&mid=m436&id=&vn=736 eller om jeg skal lage en selv. hvis dere ville ha endret på noe av det jeg har satt opp så kom med det. Mvh PJB Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Her er det endel å forbedre ja... Først og fremst, åssen bil har du? Hvorfor 4stk 6x9"? Hvorfor flere 4 kanals forsterkere? Hvorfor kondensator? Og hvorfor Rockford?? Fordi det er det eneste du har hørt "live"? Eller fordi noen mener det er skikkelig bra?? Rocford er ikke lenger hva det var, så var jeg deg ville jeg revurdert det valget Som du skjønner, så er det penger å spare på å gjøre dette "riktig" Det første du trenger, er en bra spiller, og da er pioneer og alpine sikre valg Så trenger du et bra komponentsett til å ha FORAN i bilen, og forsterker til det. Neste skritt blir sub og monoforsterker, så er du igrunn i mål. Men du må gjøre litt ut av monteringen... dempe inni dørene og lage skikkelige fester til høyttalerene i dørene, evt i sparkeplata. Du trenger IKKE kondensator, det er bare bortkasta penger, men du trenger et skikkelig batteri, og dynamo som leverer nok. Lenke til kommentar
PBJ90 Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Har en v240 85 modell. som jeg kjøpte for en månede siden. det er en jeg kjenner har sakt at rockford er bra, så da gikk jeg inn for at det var bra angående forsterkerne så tenkte jeg feil.. sorry for det. samma fyrn som sa at jeg trengte kondensator. de høytalerne jeg har i fronten av bilen er ikke bra, jeg har 2 høytalere som sitter i hattehylla er usikker på hva de er. jeg har 2x12tom P1224 eller P1222 fra jbl funker bra men ser ganske rotete ut. har et bilde som jeg legger ut. og mangler forsterker.. Lenke til kommentar
PBJ90 Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Hva funker best lukket eller open basskasse? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Høyttalere i hatthylle blir ikke bra når du skal ha sub, for de kommer til å påvirkes av trykket fra suben. I den bilen så funker det som regel best med en portet kasse, med portene opp i hatthylla. Men en portet kasse må bygges riktig til det spesifike elementet. Som sagt, så trenger du ikke kondensator.... har du får lite strøm, så lager ikke en kondensator noe mere, enkelt og greit Du burde helt klart se på muligheten til å få på plass et sett med 6,5" og diskant foran i bilen din, det vil gi det beste lydbildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå