Gå til innhold

Lyd fra pc til tv


Anbefalte innlegg

Jeg har en HP Pavilion dv6-3011 med HDMI utgang. Jeg har prøvd det meste ved å få lyd over til tv'en, men det fungerer ikke. Stasjonære pcen min har også HDMI, og der får jeg lyd uten noe problemer.

 

Har ikke så mye greie på pc, men regner med at HDMI'en er koblet til skjermkoret, det er den ivertfall på den stasjonære. På laptopen har jeg ATI Mobility Radeon HD 5650.

 

Når jeg trykker på lyd-ikonet nede i høyre hjørne får jeg opp tre forskjellige ting:

 

ATI HDMI Output (ikon med tv)

Speakers and Headphones (ikon av laptop)

Independent Headphones (ikon av headset)

 

Saken er det at når jeg kobler til HDMI kabelen, så forsvinner ATI HDMI Output ikonet og jeg får ikke tuklet med noe av instillingene. Har også et annet program til lyden på laptopen som heter "IDT Audio", og der skjer det samme. Innstillingene til ATI HDMI Output forsvinner. Så når jeg ikke har kabelen, så er ikonet der, jeg får åpnet programmet, men alt er "grått" så får ikke trykket på noe.

 

Håper det var nok informasjon. Takker på forhånd for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trykk på "start" nede til venstre, også søk "lyd" trykk på lyd og da får du opp lydinstillinger samt hvilke utgang lyden går til, og der skrur du av lyden på pc'en og aktiverer hdmi/tv utgang.

 

Lykke til ;)

 

Var nyttig den ja. Takk, men jeg fant bare 'Speakers and Headphones (ikon av laptop) og Independent Headphones (ikon av headset)', og ikke 'ATI HDMI Output (ikon med tv)'. Prøvde også å feilsøke, og der fikk jeg også de samme alternativene. De to førstnevnte alternativene er lyd fra de integrerte høytalerne på laptopen, og den andre er til headset. Den siste er garantert HDMI lyden som skal gå fra pc til tv, men får det ikke til å fungere :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...