Zethyr Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Bare leker meg med et script i Visual Basic, som jeg fant på nett. For å utvide det trenger jeg å vi te hvordan vente i 1 sek via Visual Basic?? Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Bare leker meg med et script i Visual Basic, som jeg fant på nett. For å utvide det trenger jeg å vi te hvordan vente i 1 sek via Visual Basic?? Enkelt spørsmål.. komplisert svar. Vel kanskje ikke så veldig komplisert.. Du kan bruke api-funksjonen Sleep() Public Declare Sub Sleep Lib "kernel32" Alias "Sleep" (ByVal dwMilliseconds As Long) Sleep 1000 '<--- venter i 1 sek Merk! Denne kommandoen fryser den aktive tråden din. En løsning på dette problemet kan være: '//Løkke som venter tilsammen 1sek For intCounter = 1 To 10 Sleep 100 DoEvents Next Alternativt kan du lage en timer basert på klokkeslett. Dvs loope i en do-while-løkke inntil et gitt antall ms/sek har passert. Lenke til kommentar
Nemis Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Bare sleng på en timer kontroll og sett interval til 1000. Den kjører Timer1_Timer() prosedyren sin nå hvert sekund. Eks, endrer caption på en label til "hepp" etter ett sekund og stopper der: Option Explicit Dim intSec As Integer Private Sub Form_Load() intSec = 0 End Sub Private Sub Timer1_Timer() intSec = intSec + 1 If intSec > 1 Then Timer1.Enabled = False Else Label1.Caption = "hepp" End If End Sub Muligens tungvint, men pøsj, det funker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå