Grawwler Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hei! Et lite spørsmål til allmenheten. Jeg har tenkt å kaste meg på høyskole utdanning nå til høsten. Jeg har bakgrunn innenfor yrkesfaglig utdanning og må da ta forkurs for ingeniørstudium. Jeg har tenkt å gå informatikk/Datateknikk og der står det at man trenger generell studiekompetanse for å kunne søke. Gir Forkurs generell studiekompetanse ? slik at jeg kan søke Informatikk/Datateknikk ved NTNU etter jeg har fullført forkurs? På forhånd takk Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Nei, forkurs gir ikke GENS. Lenke til kommentar
Pjaltwar Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Nei, det gir ikke GENS(men no tilsvarende?), men ja du kan søke Informatikk/Datateknikk ved NTNU etter fullført forkurs. Usikker på om den bare gjellder om du søker mot ing. utdanning. Forkurs på HiST http://hist.no/content.ap?contentId=12189&contextId=514 Endret 1. november 2010 av Pjaltwar Lenke til kommentar
operg Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Den gjelder vel ikke for Informatikk, som ikke er en ingeniørutdannelse. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Den gjelder vel ikke for Informatikk, som ikke er en ingeniørutdannelse. Korrekt. Lenke til kommentar
Grawwler Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Takk takk 1 Lenke til kommentar
xaco Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Nei, det gir ikke GENS(men no tilsvarende?), men ja du kan søke Informatikk/Datateknikk ved NTNU etter fullført forkurs. Usikker på om den bare gjellder om du søker mot ing. utdanning. Forkurs på HiST http://hist.no/content.ap?contentId=12189&contextId=514 Hvordan vil det gå mot NTNU sitt krav om at man må ha 4 i R2 for å søke deg inn på en av siv.ing studiene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Vitsen med forkurset er at man får realfag, men ikke generell studiekompetanse, det er mange ingeniør linjer på diverse høyskoler og universiteter der de allikevel gir innpass til de studentene som har forkurs. NTNU krever at man har minimum karakter 4 i R2 matte, du kan kombinere det med et fult forkurs hvor du får R2 matte på forkurset, da er du kvalifisert til å få studieplass på en ingeniør studie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå