ScabbedAngel Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Vet noen hvilket software/hardware jeg kan bruke for å kopiere musikk fra gamle lp-plater og kassetter over på datamaskinen?? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Gratis: dBpowerAMP Music Converter med Aux-Input plugin f.eks. Lenke til kommentar
ScabbedAngel Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Gratis: dBpowerAMP Music Converter med Aux-Input plugin f.eks. Takk for svaret! Jeg får teste den! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Vet noen hvilket software/hardware jeg kan bruke for å kopiere musikk fra gamle lp-plater og kassetter over på datamaskinen?? Så lenge du har en audio-kabel som går fra anlegget (helst fra forsterkeren) ditt og til microfon-inngangen så skal jo det være no problem. Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Mener bestemt at de aller fleste lydkort/HK med lydchip har lyd-inngang. Bruk heller denne enn mic-inn, for da tror jeg du vil slite med forvrengt lyd pga den ekstra forsterkningen på den linja. Kassett spiller kan du med hell dra rett fra spillern og inn i pc'n med en std kabel med phonoplugger i den ene enden, og minijack i den andre. Platespillern krever en RIAA forsterker i mellom ettersom signalet fra platespillern er veldig svakt. En hvilke som helst forsterker med platespillerinngang gjør jobben... Software (hvis du fremdeles trenger det) finner du nok lett på f.eks www.tucows.com Jon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå