ORLY? Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Hei folkens. Vurderer Pentax K-x, fordi etter hva jeg har sett mener folk dette er et godt hus. Og det koster ikke for mye. Det jeg skal ha i tillegg til kitobj. er et fastobjektiv som kan brukes til macro. Maks 2.5k vil jeg si. HELST under 2k. Takk på forhånd! Endret 3. november 2010 av gent0805 Lenke til kommentar
FOTORALF Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Hei folkens. Vurderer Pentax K-x, fordi etter hva jeg har sett mener folk dette er et godt hus. Og det koster ikke for mye. Det jeg skal ha i tillegg til kitobj. er et fastobjektiv som kan brukes til macro. Etter min forståelse har macro mere med blenderåpning annet enn at det står et fancy m(acro) i produktnavnet. Maks 2.5k vil jeg si. HELST under 2k. Takk på forhånd! Makro har lite eller ingenting med blenderåpning å gjøre. Det går på hva som er største forstørrelsegrad og som igjen er direkte relatert til minimum fokusavstand. Skal du ha billig makroobjektiv så kan du se på Tamron sin 90mm eller brukte. Pentax sin gamle 50mm makro er veldig bra. Skal du kombinere makro og standard objektiv så må du ned i brennvidde og Pentax sin DA35/2,8 macro er sånn sett midt i blinken. Men det koster nytt mer enn 2.500,- så da må du se etter brukt. Men det er et veldig bra og allsidig objektiv og kan være lurt å spare til. Obs: Ser at du ikke nevner standard objektiv, men fastobjektiv. Da bør du se om du kan finne en billig Tamron 90mm. Det er et objektiv som gir mye for pengene og brennvidden er fin i makrosammenheng. Endret 1. november 2010 av FOTORALF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå