Liloolil Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Hei. Beklager hvis jeg poster dette på feil sted, men jeg lurte på om det er toll på høyttalerelementer? Jeg har nettopp kjøpt meg ett nytt diskantelement fra England, til en verdi av 30 GBP (ca. 281kr), og så har jeg fått et brev om at jeg må betale 110kr i toll. Har hørt at det ikke er toll på elektronikk, men går ikke høyttalerelementer under elektronikk da? Er ikke snakk om så mye penger, men jeg bare lurte på om det er riktig å betale toll for høyttalerelementer? ~Lilo Endret 1. november 2010 av Liloolil Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 De er ikke tollbelagte varer, men du må fortsatt betale MVA og et forenklet fortollingsgebyr Lenke til kommentar
Liloolil Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Takker for svar ^__^ Det med MVA er jeg klar over, men jeg var litt usikker på tollen. I brevet står det at jeg skal betale 70kr i "Utlagt MVA" og 110kr i "Pris fortolling (inkl.MVA)". Jeg får snakke med Posten, når jeg skal hente pakka, for å høre hva de sier. ~Lilo Lenke til kommentar
epifant Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 - Fortolling er kontrollen som tollvesenet gjør av pakken din. - Toll er avgiften som legges på enkelte varer som er tollpliktige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå