Gå til innhold

Iphone forårsaker forsovelse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så dersom du har en klokkealarm på batteri, og batteriet blir tomt før du står opp, da er det fortsatt din skyld? Dersom strømmen går og nattbordsklokka di starter opp igjen på feil tidspunkt når strømmen kommer tilbake, så er det din feil?

Nei, nå får du gi deg. Du har jo tydeligvis ikke fått hår nok på smaragdene til å ha kontakt med en NORMAL arbeidsgiver. De er mennesker de også, bare vent å se ;)

Dette er ren ansvarsfraskrivelse/latskap. Det er ikke vanskelig å sikre seg vekking som ikke avhenger av at noen tastet riktig på et kontor borti USA ett sted. Selv bruker jeg opptil tre vekkerklokker (noen batteridrevet, noen strømdrevet) når jeg skal til viktige ting som reiser, eksamen osv. Slike ting hvor det ville vært katastrofe å forsove seg. Da har du to andre som redder dagen om en enkelt skulle svikte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hovedproblemet med ikke-fungerende vekkefunksjon i telefon kommer når du er på reise. Hjemme har de aller fleste klokkeradio eller noe i tillegg, mens ute-på-tur benytter stadig flere kun mobilen.

Det å miste morgetflyet hjem er ikke særlig stas.

Lenke til kommentar

Hovedproblemet med ikke-fungerende vekkefunksjon i telefon kommer når du er på reise. Hjemme har de aller fleste klokkeradio eller noe i tillegg, mens ute-på-tur benytter stadig flere kun mobilen.

Det å miste morgetflyet hjem er ikke særlig stas.

Selv har jeg en bitteliten vekkerklokke som jeg tar med på reise. Det er ikke SÅ vanskelig å være litt fremtenkt. Bor man på hotell har man også mulighet til å bestille vekking der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Selv har jeg en bitteliten vekkerklokke som jeg tar med på reise. Det er ikke SÅ vanskelig å være litt fremtenkt. Bor man på hotell har man også mulighet til å bestille vekking der.

Gidder ikke ta med egen klokkethingy, men jeg ber om å bli vekt av hotellet (ikke at det er noen garanti, mye "billig arbeidskraft" rundt om). Dog er hverken manglende hotellvekking eller dårlig fungerende tlf. egentlig noen brukbar unnskyldning for å komme for seint.

Uansett, det er en smule snodig at tilsynelatende enkle ting som dette er vanskelig å få til på såpass avanserte dingser.

Lenke til kommentar

Uansett, det er en smule snodig at tilsynelatende enkle ting som dette er vanskelig å få til på såpass avanserte dingser.

Er vel ingen bombe om Apple gjør alt for å få ordnet dette før dette problemet når USA om 1-2 uker (husker ikke akkurat datoen). Søksmål i USA er jo som kjent ingen spøk.

Lenke til kommentar

@Realmadridfan: iPhone 4 koster heller ikke 7k, men 4890 kroner for 16 GB-versjonen eller 5790 for 32 GB. Den er uansett ikke den beste for alle (det finnes ingen telefon som er "den beste"), men om mange synes nok at iPhone 4 er det for deres behov. ;)

Nja den prisen kan diskuteres (tenkte også på ringekostnader osv. Da blir det mer mot 7k etter ett år), men poenget mitt er at den er overpriset, så folk tenker at det er den beste :) Men det var uansett off topic :)

Lenke til kommentar

Nja, 4800 kr er jo ganske så normalprisen for high end telefoner. Telefoner i mellom 2 og 3500 er jo som regel i mellomsjiktet. Selv måtte jeg punge ut med 4800 kr for min Desire, mens fruen som kunne vente noen dager betalte 3800 kr. Så nei man kan ikke si at iPhone 4 ser spesielt mye dyrere enn lignende telefoner.

Lenke til kommentar

Bare det å kunne få den æren av å bruke iTunes opp mot telefonen er jo verdt rundt 2000!

ka faen. Slettet alermen, lagde ny, man jammen ringte den ikke en time forsinket i dag også. Dritt telefon.

For det første heter det ikke ka faen, men KA FARSKEN. For det andre er du ikke i målgruppa til Apple. Det vil si at du kan få den æren av å (prøve å) selge telefonen på Finn eller QXL til 9000 spenn.

Edit: Og for det tredje kan du jo prøve å klage til deg en ny telefon: http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10042336

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Gidder ikke ta med egen klokkethingy, men jeg ber om å bli vekt av hotellet (ikke at det er noen garanti, mye "billig arbeidskraft" rundt om). Dog er hverken manglende hotellvekking eller dårlig fungerende tlf. egentlig noen brukbar unnskyldning for å komme for seint.

På de fleste hoteller jeg har vært på kan man stille alarm selv på TVen.

Lenke til kommentar

Bare det å kunne få den æren av å bruke iTunes opp mot telefonen er jo verdt rundt 2000!

ka faen. Slettet alermen, lagde ny, man jammen ringte den ikke en time forsinket i dag også. Dritt telefon.

For det første heter det ikke ka faen, men KA FARSKEN. For det andre er du ikke i målgruppa til Apple. Det vil si at du kan få den æren av å (prøve å) selge telefonen på Finn eller QXL til 9000 spenn.

Edit: Og for det tredje kan du jo prøve å klage til deg en ny telefon: http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10042336

Telefonen er gullegod den, om man ser bort ifra iTunes og denne vekkeklokkesaken. For det andre heter det ikke ka farsken, men KA FAEN.

Endret av Skrujernet
Lenke til kommentar

Forundrer meg at jeg stadig våkner når jeg skal, og det av iPhonen hehe. Før backupen ringer litt senere (veggstrøm sak med batteribackup).

Jeg har faktisk også en opptrekkbar mekanisk vekkeklokke av den gode gamle typen i skuffen om ting virkelig skulle bli vanskelig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kan noen være så vennlig å lage en ny tråd om et lignende tema? Tittelen på tråden kan være: "iPhone forårsaket lettere sjokk"

http://www.dagbladet.no/2010/11/05/nyheter/innenriks/forbruker/mobiltelefon/14170217/

"Sindre Stokkan (20) ble lettere sjokkert da han for første gang slo på og låste opp sin nye iPhone 4, som han hadde kjøpt gjennom NetComs nettbutikk."

Lenke til kommentar

Apple skal vel få skylda for det også :rofl:

Nå begynner det å bli mye søppeljournalistikk rundt iPhone, det er formelig en slags desperasjon. Vi er nå nede på slarvenivået rundt kongeligheter.

Men enkelte har kanskje et talent for den slags.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...