cbastus Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hei godt folk. Jeg trenger en generisk funksjon til å hente ut antall kolonner i en gitt tabell. Tabellen har jeg som objekt og tenker noe i retning: //inni større funksjon for $(table) var $columns = 0; $(this).children()[0].children()[0].each(function () { $columns += $(this).attr('colspan') ? parseInt($(this).attr('colspan')) : 1; }); //funksjonen fortsetter Slik jeg forstår det kan man ikke velge ut de første TR på denne måten, forøvrig tar jo ikke denne høyde for bruk av tbody heller. Noen forslag? Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Kom på :first var $columns = 0; $(this).find("tr:first td, tr:first th").each(function () { $columns += $(this).attr('colspan') ? parseInt($(this).attr('colspan')) : 1; }); Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Hva med å bare gjøre dette? var cols = $('td:last').index() + 1; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå