AmiloD Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Simen1: Når det gjelder spilltester på lav detaljer (og oppløsning) så har det en hensikt.. Nemlig eliminere grafikk begrensning. Ikke minst driver forskjeller og optimaliseringer. Så klart har dette lite å si direkte for oss brukere, men dette er ypperlig for å sammenligne ytelsen av forskjellige cpu teknologier og klokkehastighet (også overklokking). Dette viser også litt hvor mye forskjellige spill bruker cpu ressurser kontra gpu. Men jeg er enig med deg at flere unødvendige syntetiske tester bør elimineres og erstattes med realistiske tester. Her er mitt forslag: Boot-time test. Hvor langt tar en reboot av win7/xp sp3 (bruk gjerne samme os image + drivere) Photoshop test: Kjøre krevende effekter og filtre på 10mega pixel bilde. Media konvertering: Encode dvd klipp til mkv/xvid. HD Kamera bruker test: Konvertere AVC-HD (brukes i alle hd kameraer) til dvd (mpeg2) format eller Bluray. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Men, drar Civ-5 6 kjerner? er nok sikkert bare 4.. Men der imot er faktisk Dragon Age eit spill som bruker 6 kjerner, men er ingen benchmark der.. x6 er kos det Men tror forsatt att core i7 (lga 1366) er betre får spillere etc, x6 er vel mer for oss som kjøper ting vi ikkje alltid har bruk for og slikt Eller til ESXi server.. De fleste spill drar bedre nytte av ferre raskere kjerner enn flere tregere, og utviklingen går i den retningen at spill blir mindre og mindre CPU-avhengige. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Simen1: Når det gjelder spilltester på lav detaljer (og oppløsning) så har det en hensikt.. Nemlig eliminere grafikk begrensning. Ikke minst driver forskjeller og optimaliseringer. Så klart har dette lite å si direkte for oss brukere, men dette er ypperlig for å sammenligne ytelsen av forskjellige cpu teknologier og klokkehastighet (også overklokking). Dette viser også litt hvor mye forskjellige spill bruker cpu ressurser kontra gpu. Det er meningsløst å eliminere flaskehalser som brukeren aldri vil eliminere i praksis. Da tester man en kunstig ytelse man aldri får sett noe til i praksis. Omtrent som å teste en terrengbils kjøreegenskaper ved å kjøre i snorrett linje på en flyplass i stedet for å kjøre normale svinger og humper. En McLaren F1 vil selvsagt gjøre det knallbra i en sånn test, men den vil være ubrukelig på humpete grusveier frem til hytta. Spill bør testes i et naturlig miljø, som er realistisk å møte i praksis. Ytelse på lave oppløsninger er som sagt ikke representative for ytelse på høye oppløsninger. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Helt enig, jeg husker enda hvor mye jeg forargret meg over Toms hardware da de hadde Quake i 640x480 oppløsning som en del av sin standardtest for CPU. Det er nok fortsatt noen stasjonære brukere som sitter med 1280x1024-skjermer, så jeg stemmer for at fremtidige tester av både CPU og GPU begrenser seg til følgende 4 oppløsnigner, basert på "real world" scenario: 1280x1024 1680x1050 1920x1200 (gir ca samme ytelse som 1920x1080) 2560x1600 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 1280x1024 gir også omtrent samme ytelse som 1440x900. Skal man teste noe i low end-segmentet så kan man kutte ut 2560x1600 og heller legge til 1280x800 (som yter nesten identisk med 1366x768) Lenke til kommentar
wim Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Finnes det i det hele tatt noen som spiller Crysis i disse dager, 3 år etter release? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Bare for å presisere litt, det er ikke bare antall pikseler som avgjør hvor raskt renderingen går i 3D-grafikk, en 5:4- og en 16:9-oppløsning kan ha ulik ytelse fordi geometrien til det som vises på skjermen er ulik, og gjerne så blir vel bredere skjermoppløsninger mer "krevende piksel" enn mer kvadratiske, men dette er avhengig av hva som rendres og hvordan LoD-algoritmene fungerer. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Planen er å få laget nye testprosessdyrer i løpet av jula. Nytt skjermkort blir Nvidia GTX580, har sett over forslagene til forbedringer, her er det mye gode forslag. Om noen har flere forslag til prosessdyrer eller programmer som kan inngå i nye testrutiner er det bare skrike ut! God jul! Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Kjempebra at redaksjonen tar inn over seg tilbakemeldinger! Som nevnt tidligere i tråden, jeg ser gjerne at dere innlemmer FM 2011 og Civ 5 i testporteføljen - spesielt på CPU! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå