Gå til innhold

Master i Statsvitenskap - NTNU vs. UiO


Downing

Anbefalte innlegg

Hei alle!

 

Jeg er straks ferdig med en bachelorgrad i statsvitenskap med relativt gode resultater samt ekstra fordypninger i moderne historie (stormaktspolitikk etc), litt engelsk og økonomi. Studert ved NTNU.

 

Skal søke master til våren, og har begynt å vurdere å ta masteren i Oslo i stedet for NTNU. Min hovedinteresse er internasjonal politikk.

 

Lurer på om noen har noen erfaringer og synspunkter på dette? Er interessert i å høre om det faglige i første omgang.

 

Det er selvfølgelig flere faktorer som spiller inn enn kun det faglige. Vil utvilsomt være mer ubekvemt å gå over til UiO siden jeg er noe "etablert" i Trondheim med både en god jobb og leilighet her, men tenker at det kommer jo en tid etter masteren og jeg har ingen planer om å forbli i Trondheim etter studietiden. Kommer selv fra Drammen så vil også ha mulighet til å pendle hjemmefra til Oslo i en oppstartsfase. Tenker også at det er flere jobbmuligheter i Oslo/Osloområdet for meg etter endt utdanning, og det kan være nyttig å kanskje prøve å bygge seg opp et nettverk før ferdig utdanning.

 

Tar gjerne imot erfaringer fra folk som har tatt master i Statsvitenskap enten ved NTNU eller UiO :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...