Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Beklager hvis jeg har bommet på hvor jeg poster dette, men jeg syntes det ikke passet helt med "Bredbånd og Generelt internett", så da får det bli her. Regner med at noen flytter innlegget hvis det er feil.

Scenario:

Jeg har en .NET web-applikasjon med ti brukere. Så får jeg enda en, og enda en osv. Til slutt har jeg ti .NET applikasjoner med ti brukere på hver. Applikasjonene er av samme type.

Hver av disse har en egen database i bånn, og kjører i sin egen application pool på IIS'en.

Så synes jeg det begynner å bli trangt på web-serveren, og ønsker å skalere for å kunne ta i mot flere kunder á ti brukere osv.... Jeg tenker på å skalere horisontalt, og sette en NLB-komponent i forkant.

Det jeg er usikker på er følgende; hva slags NLB-komponent kan jeg sette i forkant som skjønner at når bruker#1 i applikasjon#1 logger seg på, og starter en application pool på server#1, så skjønner NLB at når bruker#2 logger seg på fra en annen IP, at siden bruker#1 allerede startet application pool på server#1, så skal også bruker#2 samme sted, og ikke til neste server som ikke har noen last? Likeledes kan første request til applikasjon#2 gå til den server som har minst å gjøre, men så skal også alle andre requests som kommer til samme applikasjon sendes til samme sted og ikke starte sin egen app-pool et annet sted.

Jeg er altså ute etter noe som lastbalanserer på applikasjonsnivå, ikke på hvilken IP requesten kommer ifra.... Det jeg vil unngå er at når x brukere logger seg på den samme applikasjonen, som finnes installert på hele webfarmen, så starter de hver sin workerprosess og struper gevinsten av å skalere opp.

Kan ASP.NET state management løse dette for meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...