Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hele tiden vært rimelig sikker på et D3100 kjøp, men da jeg plutselig satt med litt mer penger har også D90 blitt en mulighet. Så kommer problemet, hva skal jeg velge?

 

D90 er gammel og støvete, men bilder tatt av kameraet er jo helt konge. D3100 regner jeg med har nyere teknologi, og jeg som er såpass inngrodd i dataland går utifra at nyere er nesten alltid bedre. Derfor blir det på en måte litt "kjipt" og bruke 7k på et kamera man vet er på vei ut.

 

Er det bedre å kjøpe et D3100 og ha litt cash til en god linse, eller skal jeg gå for D90 fordi det er vesentlig bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja.

 

Det eneste området hvor D3100 er teknisk bedre enn D90 er videodelen. Ellers er D90 sterkere på stort sett alle områder. Så det at D3100 er nyere hadde jeg ikke prioritert så veldig høyt, men hvis video er viktig så er det et punkt du bør tenke over. At D90 er på vei ut av sortimentet betyr bare at du får et bra kamera til en rimelig pris.

 

Hvorvidt du skal prioritere optikk er en annen sak, men det er vanskelig å komme med noen konkrete råd om. Hvis du vet at fotohobbyen er noe å satse på og du har bestemte oppgaver du ønsker å løse, så kan det være greit å investere i optikk tidlig. Men da kan det også være at du vil sette mer pris på det mer omfattende brukergrensesnittet og den mekaniske konstruksjonen i et mer avansert hus som D90. Hvis du ikke har bestemte ideer om hva du ønsker å drive med innen foto, så kan det være like greit å begynne med ett objektiv og utvide senere når du blir mer erfaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...