steinrawr Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) hei. Min mercedes e200 1995mod, har redusert styrke på lysene, og jeg får varsellampe i dashbordet når jeg bruker lyshorn. Når vanlige lys er på lyser det venstre fremlys med veldig redusert styrke. Når jeg slår på tåkelys forsvinner alt lys på venstre side. Parklys fungerer normalt. Hvordan kan dette løses? Kan det ha noe med sikringer å gjøre? Eller feil type pære i lykta? Endret 1. november 2010 av EMiRo Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Sjekk ladespenning før du gjør noe annet. Svakt lys er som regel første indikasjon på at dynamoen har begynt å få svake børster. Disse kan dog skiftes ut og det er langt fra dyrt Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Hvor sjekker jeg ladespenningen? Har defa varmeanlegg som sier at spenningen er på 14.2v, blir dette det samme? Eller skal jeg bruke voltmeter direkte på kretsen i lykta kanskje? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Mål spenningen mot jord på alle +12-punkter. Sjekk at alle lamper har god jord ved å måle mellom 0-punktet på pærene og minus-pol på batteri (mens lampen lyser). Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Jeg sjekka først spenninga, som var på ca 4v i tåkelysene og 8v i hovedlysene. Så rikla jeg på noen kontakter for å se om de satt løst ellernoe, men dette gjorde de ikke, og lyset ble ikke bedre. Ga opp, satt på dekselet, og kakka bare litt forsiktig i dekslet bak lykta, og vips, der var alt i orden. Må vel kanskje gå over alle plugger og sånnt på nytt, slik at jeg er sikker på at det ikke detter ut og slår ut en sikring igjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå