AndersT2 Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Når jeg skal inn i BIOSen, så kommer det kun en blå strek nederst i bildet, ikke noe annet, og jeg må restarte. jeg har kun kommet ordentlig inn 1 gang den siste uken. Noen som vet hva dette er? Lenke til kommentar
Ash Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Hmm høres jo ut som et kjent problem som Abit NF7-S har. Prøv å koble alle vifter fra hovedkortet og bruk overganger for å koble de til "harddisk" kontakter istedenfor. Det er ihvertfall løsningen for NF7-S hovedkortene. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Når jeg skal inn i BIOSen, så kommer det kun en blå strek nederst i bildet, ikke noe annet, og jeg må restarte. jeg har kun kommet ordentlig inn 1 gang den siste uken. Noen som vet hva dette er? Dette høres mystisk likt en greie jeg hadde på et Abit KT7A-Raid, Socket-A hovedkort en gang. Etter mye fram og tilbake med VIA som hadde laget chipsettet, kom vi fram til at det faktisk var en bug i bios/brikkesett som dukket opp når CPU-viftene gikk for sakte rundt. Problemet skulle løse seg ved å enten koble fra CPU-vifta og flytte den til en HDD-kontakt (som nevnt tidligere i tråden), eller om du har en kabinettvifte ... så kan denne "bytte kontakt" med CPU-vifta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå