fab123 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hei jeg kjøpte AMD phenom II 965 x4. jeg fikk ved en lite gjennomtenkt prosess, tatt den av hovedkortet etter jeg hadde montert den.. så nå lurer jeg på hvordan jeg skal få den på igjen, nå som den vifta er på toppen vil jeg jo ikke få satt den ordentlig på hovedkortet (grunnet pinnen) kan jeg bare rive de fra hverandre og ta på ny kjølepasta?? Lenke til kommentar
Kraziebone Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hvordan greier du å være på internett og poste dette uten prosessor?! OT: Ja. Lenke til kommentar
fab123 Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Må jeg kjøpe ny da??? eller skal det gå å få den på igjen? Og Kraziebone : fordi jeg er gud Endret 1. november 2010 av fab123 Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Du har altså fått tatt ut CPUkjøleren med vifta, og så sitter CPUen fast på kjøleren? Da må du forsiktig vippe løs CPU. Prøv å ikke lage riper i kjøleblokka og CPUen. For så å vippe opp låsen for CPUen på HKet (en metallarm/pinnen på siden av CPUsokkel) Sette inn CPU riktig vei. Ta på ny kjølepasta og sette på kjøler med vifte igjen. Kan lønne seg å rense vekk gammel kjølepasta med rødsprit eller mammas neglelakkfjerner. Ikke dynk CPU med noe av dette men tørk forsiktig vekk med en fuktet klut eller tørkerullbit. Tørkerull er å foretrekke for da slipper du å få kjeft for både neglelakkfjerneren og kluten. Lykke til Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 1) For å ta prosessoren av kjøleren kan det lønne seg å vri prosessoren, da løsner den lettere. 2) Vanlig kondensfjerner (=isopropanol, hovedsaklig) er ok til å fjerne gammel kjølepasta. 3) Les i manualen for hovedkortet ditt hvordan du skal montere prosessoren. 4) Når prosessoren er satt ned i sokkelen, smør på et tynt lag kjølepasta på prosessoren. Hele overflaten skal dekeks, men det holder med en kvart millimeter tykkelse. 5) Sett kjøleren på toppen av prosessoren. Pass på at den ikke blir hengende på kanten av sokkel-rammen (dersom det er en slik), men at den ligger flatt ned mot prosessoren. Vri kjøleren litt et par ganger for å jevne ut kjølepastaen. Fest så kjøleren til hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå