sakke Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Finnes det noe program som man kan mounte en usbpenn med? Altså lage en usbpenn i et iso lignenede format som gjør at jeg kan mounte minnepennen? Jeg trenger dette fordi jeg har nå fått meg cubase og jeg vill slippe å ha med meg usbpennen overalt fordi jeg er redd for å skade/ødelegge den. Jeg vill ikke bruke noe crack eller noe ettersom dette er en lovlig versjon og jeg gidder ikke fucke det opp:-) Takk for hjelp Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Finnes det noe program som man kan mounte en usbpenn med?Når du plugger den inn så skal den mounte av seg selv. Mounte = få stasjonsbokstav. Altså lage en usbpenn i et iso lignenede format som gjør at jeg kan mounte minnepennen?Det der må du forklare nermere. Tenker du på ISO-fil? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Er det en USB dongle du mener? Det er ikke noe som kan erstattes av en fil, det er selve hardwaren som sørger for lisensen. Skaff deg en liten USB skjøteledning som du plugger dongle inn i. Så er det bare skjøteledningen som slites når du plugger dongle ut og inn. Lenke til kommentar
sakke Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Finnes det noe program som man kan mounte en usbpenn med?Når du plugger den inn så skal den mounte av seg selv. Mounte = få stasjonsbokstav. Jeg mener å mounte som i et program som daemon tools, bare med minnepenner(dongle) Altså lage en usbpenn i et iso lignenede format som gjør at jeg kan mounte minnepennen?Det der må du forklare nermere. Tenker du på ISO-fil? Jeg mener et iso lignende format, altså noe som kan mountes via en fil via et program eller noe i den duren. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Jeg mener et iso lignende format, altså noe som kan mountes via en fil via et program eller noe i den duren.Den forklaringa der gir ingen mening Prøv på nytt. Endret 2. november 2010 av geir__hk Lenke til kommentar
sakke Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Jeg mener et iso lignende format, altså noe som kan mountes via en fil via et program eller noe i den duren.Den forklaringa der gir ingen mening Prøv på nytt. Viss du leser gjennom tråden kan du lese om at jeg nevner daemon tools. Med daemon tools kan man lage et image av en cd og MOUNTE en fil som er en kopi av en cd. Programmet sørger altså for at pcen tror at du har en cdrom, men det er egentlig bare en fil på datamaskinen. det jeg vill ha er noe lignende bare med en dongle(usbpenn). Denne donglen verifiserer at du har kjøpt cubase da man starter cubase. Jeg vill altså ha et program som kan lage en kopi av donglen og mounte den virtuelt. Jeg suger til å forklare, men jeg tror seriøst du skjønner dette nå? takk for hjelp Lenke til kommentar
hernil Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Enten så er den en fil eller et program på pennen som verifiserer lisensen og da er det jo bare å kopiere over denne/dette. Andre alternativ er som Hårek nevner at dette ligger i selve hardwaren og da finnes det ikke noe program som kan ta den rollen Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Viss du leser gjennom tråden kan du lese om at jeg nevner daemon tools.Nei, det var JEG som nevnte det. det jeg vill ha er noe lignende bare med en dongle(usbpenn). Denne donglen verifiserer at du har kjøpt cubase da man starter cubase.Ok. Da må du finne ut av HVORDAN kubasen verifiserer lisensen. Kan det gjøres med en lisens-fil eller må du ha en copy-protected CD-rom, aka spill-cd? Jeg vill altså ha et program som kan lage en kopi av donglen og mounte den virtuelt.Søk på "usb dongle emulator" på nettet så finner du muligens noe etterhvert Jeg suger til å forklare, men jeg tror seriøst du skjønner dette nå?Ja, jeg klarte å dra det ut av deg til slutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå