Gå til innhold

Android/Java spørsmål fra .NET programmerer

Anbefalte innlegg

Antall kodelinjer betyr jo ikke allverden,

Egentlig enig i dette. Men programmet inneholder relativt tung mattematikk og det er lagt ned ca 7 årsverk i dette.

Programmet er som nevnt tidligere et veirelatert GIS program for kommersiell bruk.

ser ikke helt grunnen til å plassere veldig avanserte programmer på en android plattfom

Hvorfor ikke lage avanserte programmer på Android når jeg har en kunde som har behov for komplekse applikasjon basert på en mobil plattform? Programmet er DELVIS en porting av et eksisterende Compact Frameowork program for .NET som fungerer helt fint med sin kompleksitet der. Der brukes samme kjerne for både PC og WinMobile og det leveres litt forskjellig GUI etc alt etter platformer. En burde vel greie å lage like komplekse programmer i Android som på Windows Mobile antar jeg.

. Se feks mot iphone og symbian, er helt klart hvilken retning som viste seg best der =)

IPhone er brukervennlig ja men er utviklingsplattformen det? Både C# med Visual Studio og Android Java med Eclipse er vel milevis foran Objective C og XCode mtp brukervennlighet.

Høres egentlig ut som det er noe som egentlig burde ligge på en server der android kun er en lett gui på toppen av det hele =)

Hadde dette gått an så supert. Men i mange tilfeller skal programmet operere utenfor både mobildekning og nettverk dekning så dette er dessverre ingen mulighet.

Bare så det er sagt :) Har ingen problemer med å få implementert systemet. Føler bare at enkelte ting er mer låst/påtvunget enn i .NET eller vanlig Java. Men systemet er under utvikling og dette går bra så langt. Liker bare ikke helt Singelton mylderet jeg ender opp i men sånn er det vel bare. Forøvrig er jeg helt enig i at det er en relativt enkel plattform å komme i gang med. Det med obvious spørsmålet er hvorfor jeg ikke kan sende inn objekter i en Activity men har bare innfunnet meg med at dette ikke går. Så leser ting fra singeltons og sender inn indexer for åfortelle Activityene hvilke data den skal jobbe med.

Føler meg egentlig ferdig med diskusjonen nå og har funnet svar på det meste jeg har slitt med.

Endret av OleM80
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...