KorkaMartine Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hei Jeg skal begynne og jobbe med mitt muntlige fremlegg til særemne. Og jeg har da bøkene Marekors, Frelseren og Snømannen av Jo Nesbø. Min problemstilling er: Hva er en krimhelt? Kan Harry Hole sier å være en typisk krimhelt? Jeg skal låne to bøker om krimsjangeren for å se om jeg finner noe om den "typiske" krimhelten, og disse er "Blodig Alvor" og "Den store kriminalboka". Så mitt spørsmål er om noen vet om noen nettsider hvor jeg kan finne mer informasjon om akkuratt dette, og litt om hvordan Harry Hole kan henge sammen med og ikke henge sammen med denne typiske "krimhelten". Eller om noen har noen synspunkter eller noen ideèr som kan hjelpe meg videre med arbeidet hadde det vært kjempe flott. - KorkaMartine Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Hei Jeg skal begynne og jobbe med mitt muntlige fremlegg til særemne. Og jeg har da bøkene Marekors, Frelseren og Snømannen av Jo Nesbø. Min problemstilling er: Hva er en krimhelt? Kan Harry Hole sier å være en typisk krimhelt? Jeg skal låne to bøker om krimsjangeren for å se om jeg finner noe om den "typiske" krimhelten, og disse er "Blodig Alvor" og "Den store kriminalboka". Så mitt spørsmål er om noen vet om noen nettsider hvor jeg kan finne mer informasjon om akkuratt dette, og litt om hvordan Harry Hole kan henge sammen med og ikke henge sammen med denne typiske "krimhelten". Eller om noen har noen synspunkter eller noen ideèr som kan hjelpe meg videre med arbeidet hadde det vært kjempe flott. - KorkaMartine Han kom jo på andre plass i kåringen av tidenes norske krimhelt., da må vel han være en krimhelt? Endret 1. november 2010 av Blueone Lenke til kommentar
Thad Castle Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Ville vel ikke kalt han noen typisk helt. Ser på han mer som en såkalt "antihelt" Lenke til kommentar
KorkaMartine Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Hei Jeg skal begynne og jobbe med mitt muntlige fremlegg til særemne. Og jeg har da bøkene Marekors, Frelseren og Snømannen av Jo Nesbø. Min problemstilling er: Hva er en krimhelt? Kan Harry Hole sier å være en typisk krimhelt? Jeg skal låne to bøker om krimsjangeren for å se om jeg finner noe om den "typiske" krimhelten, og disse er "Blodig Alvor" og "Den store kriminalboka". Så mitt spørsmål er om noen vet om noen nettsider hvor jeg kan finne mer informasjon om akkuratt dette, og litt om hvordan Harry Hole kan henge sammen med og ikke henge sammen med denne typiske "krimhelten". Eller om noen har noen synspunkter eller noen ideèr som kan hjelpe meg videre med arbeidet hadde det vært kjempe flott. - KorkaMartine Han kom jo på andre plass i kåringen av tidenes norske krimhelt., da må vel han være en krimhelt? Vel, det er det jeg mener. Han er jo kanskje kåret til det? Men er han en typisk krimhelt? Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Hei Jeg skal begynne og jobbe med mitt muntlige fremlegg til særemne. Og jeg har da bøkene Marekors, Frelseren og Snømannen av Jo Nesbø. Min problemstilling er: Hva er en krimhelt? Kan Harry Hole sier å være en typisk krimhelt? Jeg skal låne to bøker om krimsjangeren for å se om jeg finner noe om den "typiske" krimhelten, og disse er "Blodig Alvor" og "Den store kriminalboka". Så mitt spørsmål er om noen vet om noen nettsider hvor jeg kan finne mer informasjon om akkuratt dette, og litt om hvordan Harry Hole kan henge sammen med og ikke henge sammen med denne typiske "krimhelten". Eller om noen har noen synspunkter eller noen ideèr som kan hjelpe meg videre med arbeidet hadde det vært kjempe flott. - KorkaMartine Han kom jo på andre plass i kåringen av tidenes norske krimhelt., da må vel han være en krimhelt? Vel, det er det jeg mener. Han er jo kanskje kåret til det? Men er han en typisk krimhelt? Som han over her påpeker at han kanskje er mer en antihelt, med tanke på Hole sine alkoholproblemer, og sin mangel på å følge ordre fra sine overordnede, så er jeg litt enig i det, men han har jo mange av trekkene til en såkalt krimhelt. Men må nevne at jeg bare har lest snømannen og panserhjertet, godt mulig at i tidligere bøker at man får et litt annet bilde av han. Lenke til kommentar
Annalina Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Hei Jeg skal begynne og jobbe med mitt muntlige fremlegg til særemne. Og jeg har da bøkene Marekors, Frelseren og Snømannen av Jo Nesbø. Min problemstilling er: Hva er en krimhelt? Kan Harry Hole sier å være en typisk krimhelt? Jeg skal låne to bøker om krimsjangeren for å se om jeg finner noe om den "typiske" krimhelten, og disse er "Blodig Alvor" og "Den store kriminalboka". Så mitt spørsmål er om noen vet om noen nettsider hvor jeg kan finne mer informasjon om akkuratt dette, og litt om hvordan Harry Hole kan henge sammen med og ikke henge sammen med denne typiske "krimhelten". Eller om noen har noen synspunkter eller noen ideèr som kan hjelpe meg videre med arbeidet hadde det vært kjempe flott. - KorkaMartine Hei! Skal ha særemne snart og har en lignende problemstilling om din. Ser at dette er en gammel tråd, men lurte på om du fant noe godt stoff om hva som kjennetegner den "typiske krimhelten"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå