Gå til innhold

Programvare for liten bedrift

Itw

Anbefalte innlegg

Heisann

Så i en mail jeg fikk fra MPX at de reklamerte for server os fra windows med en touch av HP.

Noen som har noe erfaringer med slik programvare?

http://www.mpx.no/k/kl.aspx?mfr=&bn=10647&sortBy=p&zbo2=true

Vi er en bedrift med ca 5stk på kontoret og vurderer og gå til anskaffelse av slik programvare for enklere backup av stasjonære maskiner og fildeling på kontoret?

Noe og anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

Må innrømme at server og backup er ikke min sterke side.

Vi har jo server stående i dag, men da må vi bruke programvare på hverenkelt pc for også at programmet på den lagrer til serveren.

Enkleste hadde jo vært om servern styrte det meste er jo det jeg ønsker, men lite med peiling...

Derfor slik programvare så spennende ut

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det kommer ny spennende server-programvare fra Microsoft om ikke så alt for lenge - Windows Small Business Server 2011 Essentials - Slik jeg forstår det er os'er basert på Windows Server 2008 R2, og skal ha de samme enkle funksjonene som Home Server har. Du kan ta backup av klientene fra serveren, du kan ha opp til 25 brukere, veldig lett å sette opp - og enda enklere å utvide med lagringsplass. Dersom brukerene også bruker "skyen" - skal denne serveren hjelpe til med å integrere dette med brukerene og det lokale nettverket generellt. Nå er dette operativsystemet enda i beta, og mye kan vel teoretisk sett forandere seg, men verdt å holde øye med. Skal være den rimeligeste inngangsbilletten til Microsoft.

Alternativt kan du jo se på løsninger basert på GNU/Linux - gratis og sikkert mye mer flexibelt enn det jeg skisserte over, men da også en litt høyre terskel å trå over for en administrator med tanke på installering og administrasjon.

Lykke til ihvertfall!! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...