Itw Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Heisann Så i en mail jeg fikk fra MPX at de reklamerte for server os fra windows med en touch av HP. Noen som har noe erfaringer med slik programvare? http://www.mpx.no/k/kl.aspx?mfr=&bn=10647&sortBy=p&zbo2=true Vi er en bedrift med ca 5stk på kontoret og vurderer og gå til anskaffelse av slik programvare for enklere backup av stasjonære maskiner og fildeling på kontoret? Noe og anbefale? Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Ville det ikkje vert like greit å gå får win server 08 eller noke? home server muligens.. Billigere.. Og ein kan forsatt ta enkel backup automatisk... ivertfall med server 08 (har ikkje testet home server siden eg fikk gratis lisens) Lenke til kommentar
Itw Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Heisann Må innrømme at server og backup er ikke min sterke side. Vi har jo server stående i dag, men da må vi bruke programvare på hverenkelt pc for også at programmet på den lagrer til serveren. Enkleste hadde jo vært om servern styrte det meste er jo det jeg ønsker, men lite med peiling... Derfor slik programvare så spennende ut Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Det kommer ny spennende server-programvare fra Microsoft om ikke så alt for lenge - Windows Small Business Server 2011 Essentials - Slik jeg forstår det er os'er basert på Windows Server 2008 R2, og skal ha de samme enkle funksjonene som Home Server har. Du kan ta backup av klientene fra serveren, du kan ha opp til 25 brukere, veldig lett å sette opp - og enda enklere å utvide med lagringsplass. Dersom brukerene også bruker "skyen" - skal denne serveren hjelpe til med å integrere dette med brukerene og det lokale nettverket generellt. Nå er dette operativsystemet enda i beta, og mye kan vel teoretisk sett forandere seg, men verdt å holde øye med. Skal være den rimeligeste inngangsbilletten til Microsoft. Alternativt kan du jo se på løsninger basert på GNU/Linux - gratis og sikkert mye mer flexibelt enn det jeg skisserte over, men da også en litt høyre terskel å trå over for en administrator med tanke på installering og administrasjon. Lykke til ihvertfall!! Lenke til kommentar
Itw Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 Hørtes spenende ut ja. Tror nok jeg holder meg i windows leiren jeg, da linux ikke er det jeg har mest erfaring med. Skal holde øye med den så takk for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå