nKyb Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 De har visstnok kraftig forbedret chaten også. Altså, tydeligere og klarere lyd når man prater med folk- Har ikke fått sjekket siden jeg ikke spiller online. Må nesten skrive noe off-topic her. Her kommer Trondenils, kanskje den mest desiterte xbox fanboy på diskusjon.no, kommer med en kommentar der alle 360 fanboy skryter mye av, nemlig online delen til xbox. "Jeg spiller ikke online"... Så, hvordan kan du si at Xbox live er så mye bedre enn PSN som du nesten hele tiden skriver om på PS3 vs 360 emner. Det eneste jeg har sammenlignet var da jeg prøvde MGS4 online mot Halo 3. Det vant 360 overlegen. Det var lenge siden det. Om man skulle ta Modern Wareware 2 på begge så tror jeg det blir ganske likt, bare at 360 er mer stabilt og bedre microfonlyd. On-Topic: Grunnet 360 oppdateringen nå nylig er bare for at det skal bli lettere å navigere menysystemet med kinect pluss mer ekstra stach. At PS3 ikke får slike menyforandringer er vel fordi den ikke trenger det? Den er allerede sikkelig forenklet og brukevennlig. Og Selvin, Sony er ikke som Nokia. De kommer med oppdateringer mer oftere enn Sony og når de kommer med ny FW er det alltid flere bug enn den tidligere. Hvorfor Sony kommer med elendige oppdateringer er fordi vi ikke merker noe endringer. Jeg har merket selv at de setter inn mer støtte av forskjellige video codec. Og jo, Sony kommer som oftest med ny FW bare for å rette opp småbug. Lenke til kommentar
Trondenils Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 De har visstnok kraftig forbedret chaten også. Altså, tydeligere og klarere lyd når man prater med folk- Har ikke fått sjekket siden jeg ikke spiller online. Må nesten skrive noe off-topic her. Her kommer Trondenils, kanskje den mest desiterte xbox fanboy på diskusjon.no, kommer med en kommentar der alle 360 fanboy skryter mye av, nemlig online delen til xbox. "Jeg spiller ikke online"... Så, hvordan kan du si at Xbox live er så mye bedre enn PSN som du nesten hele tiden skriver om på PS3 vs 360 emner. Det eneste jeg har sammenlignet var da jeg prøvde MGS4 online mot Halo 3. Det vant 360 overlegen. Det var lenge siden det. Om man skulle ta Modern Wareware 2 på begge så tror jeg det blir ganske likt, bare at 360 er mer stabilt og bedre microfonlyd. Jeg er langt ifra noe fanboy. Jeg bare forakter PS3 bermen i norge som ukritisk kjøper det samme som saueflokken. Og hvorfor Live er bedre? Kan ikke huske jeg har snakket så mye om det men tilgang til filmleie, knallbra retrospill service i Game room, kule avatarer som ogå brukes i mange spill, demoer av absolutt alle xbla spill er hva som gjør Live bedre enn PSN. On INGENTING av dette koster noe penger å få tilgang til. Det som koster er online spilling, noe jeg ikke kunne brydd meg mindre om. Selv med PSN plus, som koster mer enn Live Gold, så er man ikke en gang i nærheten av hva MS gir oss gratis. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 De har visstnok kraftig forbedret chaten også. Altså, tydeligere og klarere lyd når man prater med folk- Har ikke fått sjekket siden jeg ikke spiller online. Må nesten skrive noe off-topic her. Her kommer Trondenils, kanskje den mest desiterte xbox fanboy på diskusjon.no, kommer med en kommentar der alle 360 fanboy skryter mye av, nemlig online delen til xbox. "Jeg spiller ikke online"... Så, hvordan kan du si at Xbox live er så mye bedre enn PSN som du nesten hele tiden skriver om på PS3 vs 360 emner. Det eneste jeg har sammenlignet var da jeg prøvde MGS4 online mot Halo 3. Det vant 360 overlegen. Det var lenge siden det. Om man skulle ta Modern Wareware 2 på begge så tror jeg det blir ganske likt, bare at 360 er mer stabilt og bedre microfonlyd. Jeg er langt ifra noe fanboy. Jeg bare forakter PS3 bermen i norge som ukritisk kjøper det samme som saueflokken. Og hvorfor Live er bedre? Kan ikke huske jeg har snakket så mye om det men tilgang til filmleie, knallbra retrospill service i Game room, kule avatarer som ogå brukes i mange spill, demoer av absolutt alle xbla spill er hva som gjør Live bedre enn PSN. On INGENTING av dette koster noe penger å få tilgang til. Det som koster er online spilling, noe jeg ikke kunne brydd meg mindre om. Selv med PSN plus, som koster mer enn Live Gold, så er man ikke en gang i nærheten av hva MS gir oss gratis. Du ikke en fanboy? Tror de fleste her er uenig med deg der. La meg se, nesten alle innleggene dine her på diskusjon.no har du snakket drit om PS3 og at 360 er BEST (med caps lock). PSN plus er valgfritt, selv om det er bare drit der. Filmleie kommer etterhvert, vet ikke når. Ja, PSN er dårligere enn Live, MEN er ikke så ille som du påstår. Hvor mange her er det som bryr seg om du kan bruke Avatar eller Miis i spillene? Og hvordan i h****** vet du at nordmenn ukritisk kjøper en PS3? Går du tilfeldigvis rundt i elektroniske kjeder og spionerer på PS3 kjøpere og leser tankene deres? Er du en PS3 stalker? Nei?... Så du hater PS3 investere for... hmmm... absolutt ingen grunner? Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 (endret) Jeg sliter meget hardt med å ta deg seriøst her Trondenils, og de merkelige ordene som kommer ut munnen din ovenfor her, gjør ikke saken noe bedre. Du kritiserer meg for å være en ps3 fanboy bare fordi jeg informerer og opplyser om bakgrunnen for Sonys hyppige oppdateringer den siste tiden, og jeg forklarer også hva disse har inneholdt. For det kaller du meg fanboy, og tviler på min evne til å delta i denne diskusjonen,? Du sier klart og tydlig at du er imot ps3 og at du forakter eiere av den spillkonsollen. At du tar alle under en stol og sier at vi alle er sauer i en større saueflokk gjetet av noen glupe japanere, vil jeg si er å dømme temmlig hardt. Det er helt klart at du ikke tåler hverken spillmaskinen playstation 3, eller eiere av maskinen og du tar begge deler useriøst. Om du hater det som blir diskutert, og de som diskuterer, hvordan skal man da føre en diskusjon? Retrospill er det mulig å kjøpe via psn store, avatarer kan skaffes, stilige sådan, og film er en tjeneste som forhåpentligvis kommer etterhvert også. Vi har stort sett de samme demoene foruten de som er eksklusive for en av konsollene , og også demoer/trials for psn spill. Ingenting av dette koster penger å få muligheten til å overveie, men noe, som kjøpe psn og retro spill, koster selvsagt penger. PSN plus er også et alternativ ,og en ekstra fordel, som ikke tar noe, men kun gir. Og denne tjenesten tar ikke bort de fordelene en har med gratistjenesten, som er tilnærmet de samme som Live har. Jeg sier ikke dette fordi jeg er en gigantisk fan av sony og deres spillmaskin. Jeg støtter ikke alt de sier, gjør eller produserer. Jeg koser meg med en rekke spill til både wii, 360 og ps3 konsollene og har det dermed som plommen i egget. Jeg skriver bare dette for å informere, og for å prøve å skjerme deg fra å fremstå som en god gammaldags fjomp og idiot av høyeste grad. Hadde du spilt på playstation 3 er jeg redd sony hadde lagd et eget trophy for deg som du hadde låst opp relativt fort: Asshole - You are a tit head, douch wad, douch bag, faggot, homo, retard, annoying idiot and just a complete fuck face Gratulerer med trophy! Endret 3. november 2010 av Paisley 2 Lenke til kommentar
Trondenils Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 (endret) "Retrospill er det mulig å kjøpe via psn store, avatarer kan skaffes, stilige sådan, og film er en tjeneste som forhåpentligvis kommer etterhvert også." Løgn. Ja, du kan kjøpe noen få retro spill, som man også kan på XBLA, men Sony har ikke en ren retro tjeneste som MS har med Game room hvor man har en virtuell arkade man kan putte spillene i. Ingen av spillene i game room (godt over 100 allerede) får man kjøpt på PS3. Det er så tydelig at du ikke vet noen ting om 360. Du burde vel også prise deg lykkelig over at vi, som et av få land, ikke har tilgang til Indie games på Live, for det er også en enorm fordel 360 har over PS3. Endret 3. november 2010 av Trondenils Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Ja, du kan kjøpe noen få retro spill, som man også kan på XBLA, men Sony har ikke en ren retro tjeneste som MS har med Game room hvor man har en virtuell arkade man kan putte spillene i. Den ene gangen jeg prøvde Home, var jeg i en virtuell arkade og spilte minispill, det finnes der også, bare i mindre grad. Ikke at spillene i Game Room er så sykt fantastiske heller da, spiller heller Peggle eller Braid any day. Når det gjelder "Avatars" så er det på samme måte som PS Move, en ide stjålet fra Wii. Er mye flere costume og ting å sette på 360-avataren, men Mii har etter min mening mer karisma, og ikke minst den viktige funksjonen å kunne flytte på delene i ansiktet. Lenke til kommentar
Trondenils Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 (endret) Ja, du kan kjøpe noen få retro spill, som man også kan på XBLA, men Sony har ikke en ren retro tjeneste som MS har med Game room hvor man har en virtuell arkade man kan putte spillene i. Den ene gangen jeg prøvde Home, var jeg i en virtuell arkade og spilte minispill, det finnes der også, bare i mindre grad. Ikke at spillene i Game Room er så sykt fantastiske heller da, spiller heller Peggle eller Braid any day. Så fordi DU ikke liker det så teller det liksom ikke? Så typisk innsnevra. For andre så er game room det beste på 360. Endret 3. november 2010 av Trondenils Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Sier ikke at det ikke teller, men det er veldig få som i det hele tatt bryr seg om det når man skal kjøpe konsoll. Uansett er det retro minigames på PS Home også. Tror du er ganske alene på å mene at Game Room er det beste på 360, men det er jo det du ønsker også; å like noe som minst mulig andre liker. 2 Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 (endret) "Retrospill er det mulig å kjøpe via psn store, avatarer kan skaffes, stilige sådan, og film er en tjeneste som forhåpentligvis kommer etterhvert også." Løgn. Ja, du kan kjøpe noen få retro spill, som man også kan på XBLA, men Sony har ikke en ren retro tjeneste som MS har med Game room hvor man har en virtuell arkade man kan putte spillene i. Ingen av spillene i game room (godt over 100 allerede) får man kjøpt på PS3. Det er så tydelig at du ikke vet noen ting om 360. Du burde vel også prise deg lykkelig over at vi, som et av få land, ikke har tilgang til Indie games på Live, for det er også en enorm fordel 360 har over PS3. Det at du ignorere alt det andre jeg tidligere har skrevet tar jeg som en bekreftelse på at du er relativt enig. Når det gjelder eksempelet ditt ønsker jeg å si følgende. Du bruker muligheten til å kjøpe retro spill på XLBA som en fordel kontra PSN. Jeg bekreftet at man også på psn har muligheten til å kjøpe og laste ned dette. Jeg sa aldri at det var et like stort utvalg på psn, eller at selve utvalget var bedre, men jeg sier at det eksisterer. Hvilket av de to bibliotekene med retro spille en ønsker å forholde seg til, kommer jo an på hvilke spill en har spilt tidligere og ønsker å se igjen. Jeg nevnte ikke noe om at det var bedre, bare at det eksisterte. Som nevnt er det også retro minigames på PS Home, og med stadige nye utgivelser vokser også retro delen av ps store. Om en har gode minner med et gammelt wii spill som man ønsker å spille igjen, ja så kjøper man jo wii for å spille dette spillet, og ikke en ps3 eller 360 selv om biblioteket er større og penere designmessig. Vil man spille et klassisk ps spill, så kjøper man en ps3. Og da er det samme rakkern om de har 100 andre spill på XLBA Du nevner til slutt at vi med en ps3 skal være lykkelige over at 360 eiere i Norge ikke har tilgang på Indie games, og at dette ville vært en fordel. Det er da samme pokker. Om dere ikke har det pr dags dato, er det heller ingen grunn til å bruke det som et argument ved markedsføring av konsollen. Du sa at en av fordelene til 360 er at de har tilgang til filmleie. Om vi skulle brukt din tankegang og tatt med funksjoner som er tilgjenglig i andre land som med Indie games, ja så hadde vi hatt filmtjenesten. Med din tankegang betyr det at vi ikke kan liste opp mangel på filmtjeneste som en ulempe med ps3. Jeg er ikke overrasket om du ikke har tatt turen i ps home, eller menyene på playstation 3 konsollen en gang. Mest trolig fordi du ikke finner kontrollen, som sitter så langt opp i ræva at den er utilgjenglig. Endret 3. november 2010 av Paisley Lenke til kommentar
Trondenils Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Så du vet altså ikke hva Game room er. Ok, ferdig med deg. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Jeg har en utmerket forståelse rundt Game room, og jeg vet hvordan det fungerer etter selv å ha brukt det en rekke ganger. Mitt forrige innlegg, som jeg går med på var rotete da det var skrevet i stor irritasjon over deg, betyr fortsatt det samme. Med mine to åpne øyne ser jeg også at tråden er i ferd med å spore av til en klassisk og kjedelig " xbox360 vs ps3" tråd, noe jeg ikke tror var intensjonen til trådstarter eller et ønske for brukerne her. Jeg ønsker derfor å vite, etter to sider med innlegg, nøyaktig hva du mener er grunnen til at sony er " elendige" på formware oppdateringer og hvorfor du mener dette? For meg virker det som du kun har en intensjon på dette forumet, og i denne verdenen, og det er å skape debatt og blast rundt kampen mellom de to konsollene og hilken som er best. Jeg hadde satt pris på et svar som tok tråden tilbake på sporet, og som ikke kun inneholdt beskyldninger og øverig snikksnakk for å skjule et savn av begrunnelse. Lenke til kommentar
Erratum Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Anbefaler alle sammen sterkt å se denne (http://cuthut.com/jGY) nøye testen av PS3 og xbox360 gjennomført av Techno buffalo. Testene er svært nøye og gjennomgår det meste du lurer på. Anbefaler å se alt. Endret 4. november 2010 av Erratum Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Som vanlig: Vinneren er.. *trommevirvel* Både 360 og PS3! Så, de har styrt i 9 måneder med denne PS3 vs 360-greia og til slutt vinner begge to. 11 laaange videoer som forteller deg alt de som er interesserte i konsollspilling vet fra før. Gah. Uansett, fordelingen slik de så det: Kontrollere: 360 Versjoner: Ingen Hardware & design: PS3 CPU: PS3 GPU: 360 Brukergrensesnitt: PS3 Online-opplevelse: 360 Medieavspilling: PS3 Multiplatformspill: 360 Eksklusive titler: PS3 Framtiden: 360 Siste runde: BEGGE! (Igjen: gah.) Endret 4. november 2010 av thklinge Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Om du ser igjennom hele, sier han at PS3 vinner hvis han skal velge en. Uansett er det han sier riktig, for det er ingen definitiv vinner mellom de to, det kommer bare ann på hva man ser etter. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Alt i alt er vinneren selve spilleren ,som uavhenig av konsoll, er garantert en fantastisk spillopplevelse enten det er en ps3, 360 eller en nitendo wii Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Om du ser igjennom hele, sier han at PS3 vinner hvis han skal velge en. Uansett er det han sier riktig, for det er ingen definitiv vinner mellom de to, det kommer bare ann på hva man ser etter. Om du ser igjennom hele, sier han at 360 vinner hvis han skal velge en. Den har jo f.eks best kontrollere, onlinetjeneste, GPU, er best på multiplatform og mest framtidsrettet. Som djevelen leser bibelen... Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Har du sett noe annet enn meg eller? Han sier da vitterlig PS3 som sitt valg der på slutten? Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Hmm... PS3 vant i den videoen med liten margin. Det var det jeg hørte. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Err, GAMERNE vinner i videoen, hva med å høre hele? Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 "The winner of the console wars, is the device that offers the best bang for the buck. With varied selection of games, amazing graphics and a great selection of features. The winner has the hardware that is more advanced, with less bottlenecks and I won't be sending this device for repairs when the series is over. The winner of the console wars: Playstation 3." Dette er etter han sier "There can only be 1". Samtidig presiserer han at det ikke er noen tapere, og at 360 også er et bra alternativ. Såå, all in all, så vinner PS3 "Console Wars", men vinnerene generelt sett er gamere, siden begge konsoller er veldig bra. Cat-fish? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå