Gå til innhold

Hvorfor er Sony elendige på firmware oppdateringer?

Selvin

Anbefalte innlegg

Ja, hvorfor egentlig? Nå om ikke lenge kommer det enda en stor FW-oppdatering til 360 med endrede menyer både estetisk og praktisk sett, pluss masse andre greier. For et år siden skjedde akkurat det samme, på samme maskin. Har Sony på noen måte gjort dette? Nupp!

Jeg synes Sony er vanvittig dårlige når det gjelder implementering av nødvendige features, pluss endringer på det gamle systemet, vi ser det nesten aldri. Selv om det trengs, selv om folk skriker etter cross-game voice chat, så kommer det aldri; og jeg tror ikke at det har noe med at det ikke er mulig å gjøre..

Hva er grunnen til dette? Jeg hadde heller gladelig betalt litt ekstra for å få litt skikkelige oppdateringer som faktisk forbedret systemet, kanskje endret det også til den bedre fordel, men det ser ikke ut som om det skjer med det første..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns nå det er fw oppdateringer mer enn ofte nok. Nye funksjoner kommer også, f.eks. støtte for 3d film og spill. Føler absolutt ikke at det er noe jeg mangler av funksjoner og features.

At 360 har flere meny endringer i løpet av et år ser jeg heller som et tegn på at de var dårlige i utganspunktet (uten at jeg har sett de selv)

Og hva gjelder betaling så tror jeg nok at det er mange som ikke har lyst til å betale, uansett hvor lite det måtte være, bare for at det skal komme noen nye funksjoner hver eneste måned.

Lenke til kommentar

360 oppdateringen i dag var knallbra. Filmleie har fått et helt nytt og sykt lekkert system.

Noe annet enn å bli påprakket et filmformat jeg ikke vil ha og må kjøpe dyre filmer til hvis jeg skal utnytte. 1080p streaming ftw.

Avatarene er endret, menyene på Live likeså.

Men PS3 eiere bryr seg jo ikke om slikt så lenge de kan spille unhcaaaaaarted.

Lenke til kommentar

Syns nå det er fw oppdateringer mer enn ofte nok. Nye funksjoner kommer også, f.eks. støtte for 3d film og spill. Føler absolutt ikke at det er noe jeg mangler av funksjoner og features.

At 360 har flere meny endringer i løpet av et år ser jeg heller som et tegn på at de var dårlige i utganspunktet (uten at jeg har sett de selv)

Og hva gjelder betaling så tror jeg nok at det er mange som ikke har lyst til å betale, uansett hvor lite det måtte være, bare for at det skal komme noen nye funksjoner hver eneste måned.

Hva er det du preker om? Poenget er jo at det er nesten aldri oppdateringer på 360 og når de først kommer så er det nesten som få å en ny konsoll, fordi de endrer så mye.

Det er PS3 som hele tiden har svære oppdateringer som omtrent ikke gjør noe som helst.

Uff som jeg er lei av alle uvitende playstation folk i dette landet.

Lenke til kommentar

Ja, hvorfor egentlig? Nå om ikke lenge kommer det enda en stor FW-oppdatering til 360 med endrede menyer både estetisk og praktisk sett, pluss masse andre greier. For et år siden skjedde akkurat det samme, på samme maskin. Har Sony på noen måte gjort dette? Nupp!

Jeg synes Sony er vanvittig dårlige når det gjelder implementering av nødvendige features, pluss endringer på det gamle systemet, vi ser det nesten aldri. Selv om det trengs, selv om folk skriker etter cross-game voice chat, så kommer det aldri; og jeg tror ikke at det har noe med at det ikke er mulig å gjøre..

Hva er grunnen til dette? Jeg hadde heller gladelig betalt litt ekstra for å få litt skikkelige oppdateringer som faktisk forbedret systemet, kanskje endret det også til den bedre fordel, men det ser ikke ut som om det skjer med det første..

Hovedårsaken er at MS er mye flinkere enn Sony når det kommer til software utvikling og nettbaserte tjenester. Pluss at MS satser mye mer på digitale tjenester enn Sony.

Live er det viktigste for MS. Det viktigste for Sony er å selge bluray plater.

Lenke til kommentar

Sony har da hatt mange store oppdateringer som har endret mye av det vi kjenner til, og implantert en rekke funksjoner.

Grunnen til at de den siste tiden har lansert en rekke mindre oppdateringer uten de store funksjonene er lanseringen av playstation move, hvorav en rekke ting må endres. Playstation plus var også en grunn til at det kom noen oppdateringer og sikkerhetshull for å nevne noen.

I en av de siste oppdateringene kom muligheten for videoredigering og opplasting til youtube og bilderedigering med opplasting til picasa og facebook.

Dette er funksjoner som kanskje ikke alle oppdager, men som faktisk er både nyttige og ikke minst viktige for enkelte.

Sony vil aldri slippe fler oppdateringer enn det som er nødvendig da en oppdateringer berører alle brukere i en mindre periode, og det er en rekke ting som sony har behov for å endre/optimalisere i ps3 som kanskje ikke dere ser, men som gjør stor forskell.

Med playstation plus kan man f.eks få mulighet til en automatisert nedlaster som laster ned demoer og oppdaterigner til spill og innstallerer disse i tillegg til å automatisk skru maskinen på. Dette er en finesse mange kan ha bruk for og som har kommet det siste halvåret, men som mange ikke fikk med seg grunnet at den var for ps plus brukere. I tillegg har innføringen av 3d skapt noen oppdateringer, men jeg har aldri følt at oppdateringer har vært et problem? De lanserer jo bare oppdaterigner for å gjøre det både enklere og bedre for oss spillere.

Sony har lansert flere oppdateringer som har rettet og endret på store problemer ,og tatt til seg mange ønsker fra brukerene. Å si at de unngår å høre på våre ønsker og hva vi vil ha forbedret er bare idiotisk å si.

Hovedårsaken er at MS er mye flinkere enn Sony når det kommer til software utvikling og nettbaserte tjenester. Pluss at MS satser mye mer på digitale tjenester enn Sony.

Live er det viktigste for MS. Det viktigste for Sony er å selge bluray plater.

Hvilke konkrete eksempler har du å komme med som viser at sony gir blanke f i software utvikling og nettbaserte tjenester og ikke minst playstation network? Den må du lengre ut på landet med.

Endret av Paisley
Lenke til kommentar

Grunnen til at de den siste tiden har lansert en rekke mindre oppdateringer uten de store funksjonene er lanseringen av playstation move, hvorav en rekke ting må endres.

Årsaken til at MS kom med en storoppdatering idag var klargjøring til Kinect som slippes denne mnd. :roll:

Lenke til kommentar

Grunnen til at de den siste tiden har lansert en rekke mindre oppdateringer uten de store funksjonene er lanseringen av playstation move, hvorav en rekke ting må endres.

Årsaken til at MS kom med en storoppdatering idag var klargjøring til Kinect som slippes denne mnd. :roll:

Det setningen var skrevet om Sony og som en begrunnelse til hvorfor de har kommet med en del oppdateringer de siste månedene. Om microsoft har gjort det også , flott, men jeg ser ikke helt problemet med setningen min, med mindre du trodde jeg skrev om microsoft?

Lenke til kommentar

Jeg synes Sony er akkurat som Nokia, men stikk motsatt som Microsoft og Apple; gi ut oppdateringer kun hvis det er nødvendig. Det er ikke sånn det skal fungere, iallfall ikke med dagens måte å gjøre ting på, og det er klart at det er irriterende som en PS3 bruker å oppleve hele tiden den supporten som Xbox har, men ikke PS3, når kjeksboksen i tillegg er en billigere konsoll, og som ingen kan nekte for, har bedre multiplatformspill.

Det er snakk om å fornye her, ikke nødvendigvis gjøre noe som er dårlig bedre, men det å videreføre, bygge på, det som er veldig bra. Men hvis spiriten til Sony er at kun det nødvendige skal gjennom FW-oppdateringer, kun det de kan tjene ekstra gryn på, syns jeg det er alt for dårlig, og det spørs om de ikke mister en kunde ved neste konsollgenerasjon. Ikke nødvendigvis bare på grunn av dette, men også på grunn av andre ting.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Trondenils, hva er det som gjør playstation eiere så uvitende? og hvem er det som vet så mye mer?

og ts, er det noe du savner på PS3 som du mener kunne blitt ordnet med en oppdatering?

eller er det bare slik at nå er den konsollen som har flest og størst oppdateringer den beste konsollen?

og ja jeg har PS3, jeg liker ikke uncharted og eneste jeg har savnet på min PS3 var muligheten til å ha lyd ut på optisk digital og HDMI samtidig, men det fikk jeg for ca et år siden vis jeg husker riktig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes Sony er akkurat som Nokia, men stikk motsatt som Microsoft og Apple; gi ut oppdateringer kun hvis det er nødvendig. Det er ikke sånn det skal fungere, iallfall ikke med dagens måte å gjøre ting på, og det er klart at det er irriterende som en PS3 bruker å oppleve hele tiden den supporten som Xbox har, men ikke PS3, når kjeksboksen i tillegg er en billigere konsoll, og som ingen kan nekte for, har bedre multiplatformspill.

Det er snakk om å fornye her, ikke nødvendigvis gjøre noe som er dårlig bedre, men det å videreføre, bygge på, det som er veldig bra. Men hvis spiriten til Sony er at kun det nødvendige skal gjennom FW-oppdateringer, kun det de kan tjene ekstra gryn på, syns jeg det er alt for dårlig..

Vel, store firmaer som Sony og MS har ofte forskjellige tilnærminger til ting. Microsoft gjorde det tidlig klart at de ville komme med jevnlige store oppdateringer som forbedret og endret på grensesnittet. Såvidt jeg vet har ikke Sony annonsert at de ønsker å gjøre det samme med sitt grensesnitt. Kanskje de rett og slett tenker at en endring i grensesnittet vil forvirre og irritere mer enn forbedre.

For min del har de to store oppdateringene som har skjedd ikke vært annet enn positive, og jeg har ikke hørt om en eneste person som misliker denne typen endring. Det bidrar veldig til at konsollen føles moderne.

Men Sony er jo interessert i å holde på så mange brukere som mulig. Hvis dette er et viktig punkt for mange av kundene deres så burde de jo ta hensyn til det. Kanskje starte en underskriftskampanje?

Lenke til kommentar

Sony har vært svake på firmware-fronten i det siste ja, vel og bra med 3D støtte, men det er ikke lenge siden de fjernet en av konsollens viktigste funksjoner - Linux støtten. De var til og med frekke nok til å lansere det som en "oppdatering".

Synes dog ikke Microsoft er mye bedre, de har ikke engang giddet å lansere en nettleser, som til og med Wii har hatt fra starten.

Lenke til kommentar

En nettleser til 360en blir nok ikke en realitet før Microsoft finner ut at det er fornuftig. Pr idag er det ikke mye nytte i det, å sitte med en s-controller å knote inn en nettadresse tar bare for lang tid. Og ja, jeg vet at man kan koble tastatur til 360en, evt en keypad på kontrollen men få har slikt tilkoblet. Web-opplevelsen er mye bedre på laptops/desktop og jeg savner det ikke på 360en.

Var nettopp å XBL å hentet den nye dash-updaten. Friskt og fint interface, det settes pris på! Oppdatering var det også til Zune filmutleie-biten. Blitt fint det også.

Lenke til kommentar

Hva er det du preker om? Poenget er jo at det er nesten aldri oppdateringer på 360 og når de først kommer så er det nesten som få å en ny konsoll, fordi de endrer så mye.

Kjempefint at 360 nesten aldri har oppdateringer, skulle gjerne sett at ps3 hadde færre. Men jeg er vel det man kan kalle en casuel gamer så jeg vil ikke ha nye menyer hver gang det kommer en oppdatering. Når jeg skrur på konsollen min så er det for å spille, ikke for å finne fram i fancy nye menyer

Det er PS3 som hele tiden har svære oppdateringer som omtrent ikke gjør noe som helst.

Har jeg sagt at ps3 ikke har oppdateringer ofte? Sa vel heller at jeg synes de kommer for ofte.

Lenke til kommentar

En nettleser til 360en blir nok ikke en realitet før Microsoft finner ut at det er fornuftig. Pr idag er det ikke mye nytte i det, å sitte med en s-controller å knote inn en nettadresse tar bare for lang tid. Og ja, jeg vet at man kan koble tastatur til 360en, evt en keypad på kontrollen men få har slikt tilkoblet. Web-opplevelsen er mye bedre på laptops/desktop og jeg savner det ikke på 360en.

Var nettopp å XBL å hentet den nye dash-updaten. Friskt og fint interface, det settes pris på! Oppdatering var det også til Zune filmutleie-biten. Blitt fint det også.

Hadde ikke skadet å kunne bruke videotjenster som Youtube på Xboxen, Microsoft kaller den jo tross alt et mediesenter. At Microsoft, som står bak både IE og Windows, i 2010 ikke skulle klare å utvikle en brukbar nettleser til sin egen konsoll, har jeg ingen tro på.

Lenke til kommentar

De kan det, helt klart, men ser vel ikke at sluttresultatet blir "bra nok" slik det er idag. Det er ikke penger i Youtube, men derimot mye penger i filmutleie så det kan vel ligge økonomiske grunner bak at MS lar være å implementere slikt. Men nettleser på konsoll ser jeg ikke for meg at skal klare å være "bra nok" til at det er noe vits for andre enn de som er spesielt interesserte og orker å koble til eksternt tastatur. Selv da er det pes å klikke på linker med analogstikkene, men Kinect kan ordne i den biffen.

Det kommer nok når det presenteres en løsning som gjør at det er noe vits.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...