Gå til innhold

Er det lurt av meg å benytte garantiretten?

Anbefalte innlegg

Jeg har et dilemma. Jeg har en nettverksdisk som har sluttet å fungere. Den ble kjøpt i januar i år, så det er langt innenfor garanti tiden.

Mitt problem er at jeg har sensitiv informasjon på den. Personlige dokumenter for det meste om økonomi og jobb samt mine private bilder. Ikke noe nakenbilder eller noe spesielt, men private bilder av familiemedlemmer etc.

Denne disken koster noen tusen, men jeg er usikker om jeg bare skal la være å levere inn av frykt for at mine data kanskje kan komme ukjente i hende.

Ingen data på disken er kryptert.

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker å tro at de fleste serviceverksteder er rimelig seriøse, og ikke tapper disken for informasjon til privat formål.

Du kan jo spørre deg selv; Hvis du jobbet på et serviceverksted og fikk inn denne disken til reparasjon. Hvor interessant ville det vært for deg å kopiere informasjonen på disken til privat bruk?

Er det ting der som kan skade deg eller din familie, dine forbindelser eller venner om det kommer ut? Enten økonomisk eller på andre måter?

Det leveres nok inn mange defekte datamaskiner og harddisker med sensitiv informasjon på daglig basis. Hvor ofte hører vi om at en eller annen servicedude har lagt ut privat informasjon på nettet? Kanskje en eller to ganger i året. Og da er det stort sett private bilder av en mer... erotisk karakter :)

De aller, aller fleste mennesker i verden ville nok ikke hatt den minste interesse av dine private filer.

Lenke til kommentar

Jeg jobber ofte med feil på datamaskiner, å ting som ikke interesserer meg det minste er hva folk har på PCen, passordet dems, hvilke nettsider de har besøkt etc.

Det eneste jeg bryr meg om er hva som er feil, å få den helv*** PCen ut av kontoret så fort som mulig :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du er litt kyndig kan du plukke ut disken og bare sende inn boksen, det burde gå bra hvis du avtaler det på forhånd.

Har gjort dette med flere PC-er og det har aldri vært noe problem hos f.eks Dell, riktig nok var disse vi drev med fylt med graderte dokumenter fra forsvaret og NATO men i prinsippet burde det bli det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...