Kensington Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 hei! Jeg sliter med innstallasjon av WinXP på div. deler jeg setter sammen for noen. Har et MSI MS 6309 h. kort, pIII 600, har forsøkt med flere, ram brikker, og har flere skjermkort, hardisker og cd-rom'er jeg prøver. Problemet; når jeg setter i XP cd'en, kan jeg formatere disken, og den kopierer nødvendige filer. Når den da skal re-boote, ser jeg XP-logo-en, så restarter den igjen. Slik går det i loop. Forslag?? K. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Vet ikke om jeg har forstått det riktig. Men husker du å sette C som primary boot device i BIOS etter at cd en har gjort sitt og du skal boote fra Hardisken? Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 det skal vel ikke ha så mye å si det tror jeg, for når man samler inn nødvendig info til installasjonen så må den jo reboote, å da skal den jo gå videre uansett, selv om det står at den skal boot fra cd. Lenke til kommentar
Kensington Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 Wil har rett...skal ikke ha noe å si...så lenge jeg ikke "trykker en tast for å boote fra cd-rom", så går den til HD....og det er altså der den går i loop... Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Er det før eller etter der du kan trykke F8 for sikkerhetsmodus? Om det er etter, kommet du inn i sikkerhetsmodus? Restarter den seg alikavell? Er tempt på cpu unormalt høy? Test minne med memtest86. Selv om du har prøvd med flere minnebrikker kan det være mer i forbinnelse med minne en selve brikken som feiler. Memtest tester CPU, L2 og L2 cache og deler av hovedkortet i tilleg til selve ram brikken. Bytte av ram brikke tester bare den. Lenke til kommentar
Kensington Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 ok...bra forslag...skal prøve nå. Takk! Lenke til kommentar
Kensington Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 Har nå prøvd memtest86...fant ingen feil. CPU'en er på ca. 36 grader. Jeg får trykket F8, og kan velge safe mode, ,men den bare restarter.... Er takknemlig om noen har gode forslag... Kan det være toweret?? Har liksom prøvd alt annet.... K. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Hvor stor strømforsyning har du, og hvor mye greier har du inni der? Nå tror jeg den ville restartet seg litt før om det var det, men er jo en mulighet. Da er det jo på en måte toweret. Lenke til kommentar
Kensington Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 250w- Skulle være greit det for en PIII.... Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 250w- Skulle være greit det for en PIII.... Er jo enkelt å teste, kobl ut alt som ikke er nødvendig (Cd/dvd rom/brenner, nettverkskort, modem, lydkort ekstra HD om det er noen o.l) og prøv. Lenke til kommentar
oathunder Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Dersom grafikkkortet som du bruker et GF3-ti200/500, så kan det være dette som er problemet....prøv med et annet (ikke GF3) kort, og se om det hjelper...GF3 kortet kan du sette inn etter at installasjonen er ferdig.... Bare et forslag.... Lenke til kommentar
Kensington Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Alt er koblet ut, har bare skjermkort, og HD i burken. Skjermkortet er et enkelt Ati rage 128....men jeg kan prøve et annet et...det er det eneste hardwaret jeg ikke har byttet... Lenke til kommentar
viggo Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 prøv å sette disken til "none" i bios. Det hjalp meg på en gammel maskin. Samme symptomer, men med win2k Lenke til kommentar
Kensington Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Bytta skjermkort....same shit... Jævlig lei av dritten nå... snodig problem....har liksom bygd en 20+ maskiner nå... Uansett gidder ikke mer idag. Takk for alle forslag gutter (og forhåpentligvis jenter)! Kom gjerne med flere..... K. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå