Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan finne gløden?

Gjest Skyggen

Anbefalte innlegg

Gjest Skyggen

Hei. Tenkte kanskje noen her kunne komme med tips eller råd til meg. Jeg er student og har vært det i en del år nå. Og for å gå rett på sak, jeg har ikke noe glød. Det er svært lite i livet mitt jeg gleder meg til. Jeg sover veldig mye, jeg vil helst ikke våkne opp. Jeg har ganske mange venner, både nære og ikke fullt så nære, og jeg lykkes bra i det jeg satser på. Men det er det som er problemet, jeg orker ikke satse for jeg ser ikke vitsen. Jeg ser ikke det store poenget her i livet. Jeg har ei bra kjæreste og ja, gode venner, de har alle en sånn gnist i livet. De vil opp tidlig, de vil lese og være flinke. Jeg bryr meg ikke, jeg bare kjører i stand-by. Det eneste jeg får til er å trene, jeg trener en del og synes det er ganske gøy. Jeg liker å se fotballkamper og liker en god fest. Men alt annet er helt dødt. Jeg har prøvd å studere så mye rart, vært så mange forskjellige steder, uansett hvor jeg er så mister jeg lysten og gløden. Vil bare sove. Sover lenge, lenge om morgenen, og drømmer meg bort. Drømmene mine er ofte preget av mye fantasi, gjerne å fly eller å leve i middelalderen eller ja, alt annet enn livet vårt her i Norge. Og mine drømmer er så gode, jeg vil ikke våkne opp, jeg vil bare sove og være i den verdenen.

Det høres kanskje tynt ut, men jeg har slitt med dette siden vgs. Og jeg har virkelig prøvd uendelige ting å engasjere meg i. Har hatt massevis av deltidsjobber, noen seriøse, andre tullete. Har vært på mange forskjellige kurs og lært meg forskjellige språk, vært i førti land. Men jeg har enda ikke funnet den ting som tenner meg.

Håper andres tanker og idéer kan komme her i tråden og gi meg ny inspirasjon og giv for å finne ut hva jeg vil i livet. Hva min rolle i denne store verdenen er.