nvg Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Er det noen som vet hvordan "scanningen" av særemne fungerer når du leverer inn? Om du feks kopierer deler av en annens tekst og søker opp deler av den teksten på google og det ikke kommer opp, er det da en trygg tekst å kopiere? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Tror lærerene har en ganske omfattende arkiv de kan søke i. Prøvde å kopiere et avsnitt med vilje, for å se om de oppdaget det. Jammen om de ikke gjorde det. Kopierte fra en mindre kjent side. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 juksing på særemne kan få ganske alvorlige konsekvenser så jeg vil anbefale deg å tenke deg om før du prøver på dette. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) På ungdomskolen og vgs vil du få nedsatt karakter og kjeft. På høyskole og universitet blir du kastet ut. Man blir ikke utestengt for alltid, du får en karantene før du kan søke på nytt, såvidt jeg vet. Altså lønner det seg å løse oppgavene på den ærlige måten. Endret 1. november 2010 av SLIguy Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Det er uansett som regel ikke verre enn å skrive om hele avsnittet du vil bruke. Bare husk å henvise til kilde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hvis du skal jukse på særemnet så pass deg for Ephorus plagiat kontroll systemet, dette systemet sjekker opp din versjon av særemnet mot alle de som likner på din versjon på Internett og tidligere innleverte særemner fra andre elever som finnes i databasen. Jeg har forsøkt å bestille Ephorus selv for å plagiere meg selv på forhånd, jeg har også en manual på hvordan Ephorus fungerer. Så bare pass deg, Ephorus kommer til å lede læreren til nøyaktig til det samme stedet som du fant oppgaven din på. Ephorus har også en liste over kjente nettsteder som tilbyr ferdige skoleoppgaver som læreren enkelt kan klikke seg inn på. Jeg har det samme problemet selv, aner ikke hvordan jeg skal utføre denne oppgaven og har vurdert alternative veier, blir jeg tatt for juks eller leverer ikke inn da stryker jeg i standpunktkarakter i norsk muntlig på allmenn påbygg og da får jeg ikke generell studiekompetanse. Lenke til kommentar
nvg Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Det er uansett som regel ikke verre enn å skrive om hele avsnittet du vil bruke. Bare husk å henvise til kilde. Så om jeg skriver om et helt særemnet til en annen person, bruker samme kilder osv. så kan jeg ikke bli tatt? Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Det er uansett som regel ikke verre enn å skrive om hele avsnittet du vil bruke. Bare husk å henvise til kilde. Så om jeg skriver om et helt særemnet til en annen person, bruker samme kilder osv. så kan jeg ikke bli tatt? Bare så lenge det står klart fram som ditt eige arbeid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå