reiras Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Prøver å finne ut av en Dell Dimension E520 med XP SP3, for en kjenning. PC'en starter opp helt normalt og bruker alternativene kommer opp, det er to brukere. Når jeg velger bruker kommer bakgrunnsbildet for den brukeren opp, men der stopper den. Trykker jeg Ctrl+Alt+Delete kommer jeg inn i oppgavebehandlig og får startet programmer derfra. Bruker Totalcommander og kan bla i foldere og filer samt starte programmer derfra. Har prøvet med recovery installering, PC'en oppfører fortsatt seg likt. Ved forsøk på nyinstallering får jeg BSOD, og det anbefales fjerning av nyinstalerte programmer og/eller maskinvare. Har tatt ut bios batteri et minutt og satt inn på ny, nå må jeg taste F1 eller F2 for å komme videre hver gang. Sitter med inntrykk av at det er slettet en folde med data som kreves for at PC'en skal komme videre. Har sjekket for virus med SuperAntiSpyware. Noen som har goder forslag eller tips. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Er du fortsatt på det punktet at du kun ser skrivebordet. For da kan du teste å starte explorer.exe fra oppgavebehandling. Så kan du kjøre en sjekk med hijackthis og poste loggen her. Lenke til kommentar
reiras Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Er du fortsatt på det punktet at du kun ser skrivebordet. For da kan du teste å starte explorer.exe fra oppgavebehandling. Så kan du kjøre en sjekk med hijackthis og poste loggen her. Takker for svar. Er nå i den situasjon at når jeg velger bruker får jeg melding om at Windows ikke kan forsette forsette fordi den ikke finner nøyaktig lisensinformasjon. sansynligvis forårsaket av at jeg avbrøt en installasjon i går kveld da innlegging av Windows nøkkel kom opp, jeg har forsøkt nyinstallasjon flere ganger, får BSOD hver gang. Har i tillegg en ufulstendig windows installason som melder at den ikke finner hal.dll har kopiert den til C:\ uten at det hjalp. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Det at du får blåskjerm skyldes en setting i BIOS. Se om du finner en setting som heter RAID. Den står mest sansynlig på ON. Skift denne til Auto-Detect. Du finner RAID under Disk Drives seksjonen i BIOS. Lenke til kommentar
reiras Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Er du fortsatt på det punktet at du kun ser skrivebordet. For da kan du teste å starte explorer.exe fra oppgavebehandling. Så kan du kjøre en sjekk med hijackthis og poste loggen her. Skulle nok spurt om hjelp litt før. Men takk for forslagene. Endet opp med en reinstallasjon med Win CD'en for Dell PC'en. Da gikk installasjonen som smurt. Så nå se alt ut til å gå greitt. Kom og på nett i går kveld. Mangler noen drivere til mindre viktige system enheter ennå. Endret 2. november 2010 av reiras Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Bra det løste seg til slutt da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå