Gå til innhold

Import av øgle eller annen reptil


Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min som bor i sverige for nå har blitt nyforelsket i en drage(øgle), vi bestemte oss for å hente den etter bare ett par dager etter vi først så den.

Selfølgelig brukte vi de dagene til å lese mye om dragen så vi viste at det er reptil vi kunne tenke oss å ha i flere flere år. Til jula vil jeg og kjæresten komme oss til norge får å feire jula OM dragen våres kommer over tollen uten problemer.

 

Men til topicen:

Lurer på om det er noen der ute som har fått en søknad om import av øgler/reptiler godkjent?

Isåfall, fra skala fra 1 til 10, hvor mye sjanse er det at jeg og kjæresten min får søknaden godkjent?

 

Vi har begge allergi, men vi er ikke hélt sikker på om kjæresten min får skrevet ut papir fra legen om at hu har allergi. Jeg derimot får skrevet ut papir på at jeg har astma, allergi og eksem uten problemer.

 

Mvh Kristoffer

 

Takk i forhånd

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Førstmå du ha legeærklæring, som du får om du er allergisk, astma etc. Helt problemfritt.

 

Men så må du få tillatelse av Mattilsynet om hold av reptil og dette kan ta en stund. Lettest er det å få tillatelse om hold av Skilpadder, en del vanskeligere og mer problemer med hold av slanger og øgler og det er også vanskeligere å få tillatelse til dette.

 

Ser at innlegget er noen måneder gammelt, men håper det kan være til hjelp. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...