Gurgalmei Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Jeg har aktivert AHCI men kjører kunn JBOD. Win 7 ultimate 64. Abit x38 HK Da den ene Samsung 1 TB disken min streiket, byttet jeg den ut med en WD 1,5 TB. Jeg mener å huske at det gikk fint en stund. Skrur av maskinen hver kveld. Så oppdaget jeg at hvis strømkontakten til PCen ble dratt ut når maskinen var slått av, fikk jeg følgende feilmelding ved oppstart i AHCI Bios: "Reset port error" på den porten hvor den nye disken står, og så går oppstart videre til den stopper ved: Boot from AHCI disk og venter på en floppy eller CD. Trykker jeg på reset/restart knappen på Pcen booter maskinen uten feilmelding og alt fungerer greit. Så lenge strømkontakten stod i fikk jeg ikke feilmelding. Nå hjelper det ikke lenger å ha strømkontakten i veggen. Hver gang jeg starter opp maskinen skjer det samme, og løsningen er ganske enkelt å trykke reset/restart og så er alt i orden (foreløpig...) Noen som vet hva som skjer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå