Gå til innhold

Galaxy S: Problemer med fjerning av One-Click Lag Fix

Anbefalte innlegg

Det følgende spørsmålet er nokså teknisk, men jeg håper noen her allikevel kan hjelpe meg.

Jeg burde nok ha avstått fra å tukle for mye med telefonen uten å vite hva jeg gjorde. Jeg oppgraderte nylig min Galaxy S uten først å fjerne One-Click Lag Fix. Etter å ha gjennomført en "factory reset" fra recovery-menyen klarte jeg å få telefonen til å starte.

Det jeg lurer på nå er dette: Etter å først ha oppgradert (til ECLAIR.XWJM2) og så gjennopprette fabrikkinnstillingene, er EXT2-partisjonen som OCLF installerte fremdeles til stede? Når jeg kjører "Undo OneClickLagFix" fra hovedmenyen til OCLF får jeg beskjed om at "You do not appear to have a lagfix installed. (/system/bin/playlogos1 greater than 5KB", men i og med at jeg ikke avinstallerte lagfixen gjennom applikasjonen, og i og med at OCLF ble reinstallert først etter at jeg først oppgraderte og så gjenopprettet fabrikkinnstillingene, er jeg i tvil om jeg kan stole på at dette stemmer.

Størrelsen på det interne minnet har jeg sjekket via "settings"-menyen, og finner da ut at det interne SD-kortet er på 5.78GB. I og med at 2GB er satt av som eget telefonminne betyr dette at 0.22GB tilsynelatende er borte. Er det mulig at dette er EXT2-partisjonen, eller er det en annen på forklaring på dette? Det ville selvsagt hjulpet om jeg husket hvilken størrelse jeg valgte for EXT2-partisjonen da jeg installerte lagfixen, men det gjør jeg ikke. Forøvrig, i den grad det er relevant, har jeg drøyt 1.8GB "internal phone storage" ledig.

Håper noen kan hjelpe meg til å finne ut om EXT2-partisjonen fremdeles er der, så jeg slipper problemer når jeg (forhåpentligvis snart) oppgraderer til Froyo. Dersom EXT2-partisjonen fremdeles er der lurer jeg også på hvordan jeg kan fjerne den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det følgende spørsmålet er nokså teknisk, men jeg håper noen her allikevel kan hjelpe meg.

(...)

EXT2-partisjonen ble fjernet når du kjørte factory reset :) Så det er trygt å oppgradere til Froyo.

Når det gjelder at du ikke ser 6GB og 2GB, vil jeg tro dette har noe med hvordan filsystemet leser en MB og hvordan produsenten av lagringsenheten oppgir en MB. (1000kb / 1024kb).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...