olegunnaro Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Nytt objektiv kom i posten i dag: Poster sikkert noen flere bilder i kveld - fant endelig minnekortet jeg fylte her om dagen. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Skulle gjerne hatt noen skikkelige studioblitser, men pengene strekker mystisk nok ikke til Prioritering man,prioritering Lenke til kommentar
# offline Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Et kjapt bilde av hunden Boss. Han ble hentet fra oppdretteren idag. En rar skapning som heldigvis ikke er min, ikke fler hunder her i gården. Samsung EX1; ISO 400 ..... Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Lite på tv, så da måtte jeg finne på noe annet. Dette ble resultatet. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Fra i dag: AF_S Nikkor 24mm f/1.4G ED|ISO200|1/100|f/4|Polafilter (Ble i grunn litt pussig med polarisering midt på himmelen. Pleier egentlig å dekke mere av feltet, men ikke nå. Fikk litt av samme på 50mm ern.. Nikkor 50mm f/1.8D|ISO200|1/200|f/5 AF-S Nikkor 24mm f/1.4G ED|ISO400|20sek|f/1.4 Svak Aurora i kveld.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Ble i grunn litt pussig med polarisering midt på himmelen. Pleier egentlig å dekke mere av feltet, men ikke nå. Fikk litt av samme på 50mm ern.. Polafilter + vidvinkel => kun endret blåfarge på deler av himmelen. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Ble i grunn litt pussig med polarisering midt på himmelen. Pleier egentlig å dekke mere av feltet, men ikke nå. Fikk litt av samme på 50mm ern.. Polafilter + vidvinkel => kun endret blåfarge på deler av himmelen. Fullstendig klar over det, men jeg har tatt x-antall bilder nå med polafilteret, og pleier å få ganske mye bedre resultat enn på båtbildet her. Anyways. Her er noen flere: Taake (ufattelig vanskelig å få til) Nikon 50mm f/1.8D|ISO200|1/50sek|f/5.6 Helgelandsbrua Re-Visited AF-S 24mm f/1.4G ED|ISO100|30sek|f/8 Endret 10. november 2010 av KSolfjeld Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Et par 125mm-outtakes fra oktoberfesten: Fra i går - dette har jeg kalt: Dømrade hustak og trær - da jeg endelig kom dit det er noe som helst utsikt var alle de nydelige fargene borte, men her er allikevel himmelen - bare på trass. Endret 10. november 2010 av Trondster Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Ble i grunn litt pussig med polarisering midt på himmelen. Pleier egentlig å dekke mere av feltet, men ikke nå. Fikk litt av samme på 50mm ern.. Polafilter + vidvinkel => kun endret blåfarge på deler av himmelen. Fullstendig klar over det, men jeg har tatt x-antall bilder nå med polafilteret, og pleier å få ganske mye bedre resultat enn på båtbildet her. Opplever det samme,tror vinkelen i forhold til solen har betydning på hvordan blåstikket blir med bruk av vidvinkel. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Ble i grunn litt pussig med polarisering midt på himmelen. Pleier egentlig å dekke mere av feltet, men ikke nå. Fikk litt av samme på 50mm ern.. Polafilter + vidvinkel => kun endret blåfarge på deler av himmelen. Fullstendig klar over det, men jeg har tatt x-antall bilder nå med polafilteret, og pleier å få ganske mye bedre resultat enn på båtbildet her. Opplever det samme,tror vinkelen i forhold til solen har betydning på hvordan blåstikket blir med bruk av vidvinkel. Ja vinkelen bør vel være 90º for max effekt. Bildet er tatt på ca. 95- 100º vinkel i forhold til sola. Kan være andre atmosfæriske forhold som spiller inn også. Endret 10. november 2010 av KSolfjeld Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Bareanton; stilig. Godt med grønnvin? Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Bareanton; stilig. Godt med grønnvin? Takk Jeg driver ikke med alkoholmisbruk, så det var vann og konditorfarge. Forresten så er bakgrunnen og lyskilden en 42" plasmaskjerm. Idag tenkte jeg prøve noe lignende men denne gang med en DELL U2311H, hvis jeg får tid. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Regent Street ved Piccadilly Circus, London Endret 10. november 2010 av Andreasfe Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Forresten så er bakgrunnen og lyskilden en 42" plasmaskjerm. Eneste lyskilde? Mulig et forsøk verdt med tv-en (led) Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Pønker Hair on end by emmkayfive, on Flickr Lenke til kommentar
TGB Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Var i det kreative hjørne her for noen dager siden Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Var i det kreative hjørne her for noen dager siden Kult resultat - men den signaturen din, den effekten sluttet vi på leke med før Y2K hysteriet to skikkelig til Lenke til kommentar
TGB Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Var i det kreative hjørne her for noen dager siden Kult resultat - men den signaturen din, den effekten sluttet vi på leke med før Y2K hysteriet to skikkelig til Vurderer å endre den nå vi går inn i 2011; absolutt ikke noe jeg gidder bruke tid på nå Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Forresten så er bakgrunnen og lyskilden en 42" plasmaskjerm. Eneste lyskilde? Mulig et forsøk verdt med tv-en (led) Jepp, eneste lyskilde. Jeg har en pc koblet til tv’en så jeg tok opp et hvitt powerpoint ark på skjermen, satte glasset foran skjermen og slo av alt annet lys i stua. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå