Dagoth Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Skal kjøpe ny pc snart, og skal da også kjøpe skjerm. Som dere sikkert har forstått, skal bruksområdet hovedsakelig være gaming. Skjermen kan ikke være kjempedyr siden jeg vil slippe å måtte kjøpe svakere komponenter til pc'en av den grunn. Jeg synes Dell Ultrasharp 2209WA ser ut som en god skjerm, men så skal det jo sies at jeg ikke på langt nær vet alt om skjermer. Viktigst er vel at den har IPS-panel, som gir bedre farger/bildekvalitet enn TN-panel, og selvfølgelig prisen, det blir sagt at man får mye for pengene. Liker også utseendet og justeringsmulighetene. Det som bekymrer meg er responstiden. Oppgitt responstid er 5ms (6ms på DustinHome av en eller annen grunn). Vil dette ødelegge spillopplevelsen? Har ingen erfaring med slikt selv, annet enn at jeg har en TV som har 2ms responstid, og der har jeg ikke hatt noen problemer med såkalt "ghosting". Er det noen som har erfaring med akkurat denne skjermen, eller kan si med sikkerhet at det ikke kommer til å bli et problem? Eller eventuelt foreslå en annen skjerm jeg kan kjøpe (samme pris/billigere)? Lenke til kommentar
lhegdal Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 5ms er ikke noe problem for spilling. Gamer skjermer er raskere. Har spilt en del på skjermer med 5ms responstid og det har ikke vært noe problem. Lenke til kommentar
Dagoth Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Mener at jeg leste et sted at en skjerm som skal brukes til gaming burde ha responstid 1-5ms. Da ser jeg på det som at 5ms liksom er det "dårligste" du kan (burde) ha hvis du skal spille. Har jeg misforstått? Og en annen ting.. Kommer det mye an på hvilke spill jeg spiller? Tror jeg kommer til å spille en del forskjellige spill, men kan sikkert gi eksempler hvis det er nødvendig. Burde jeg rett og slett gå for en med TN-panel hvis jeg skal ha noe i denne prisklassen? Lenke til kommentar
viddivaddi Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Leste et sted at oppdateringen ikke måles likt på ips- og tn-panel, 5ms vil være raskere på ips enn på tn fordi det måles oppdatering fra hvitt til sort på ips, og hvitt til grått på tn. Dersom oppdateringen hadde blitt målt på samme måte ville enten tn-panelen komme mye dårligere ut, eller ips mye bedre ut.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå