Gjest Andreas Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hei, Jeg klarer ikke slappe av med mennesker jeg ikke kjenner, da om det er en stor gruppe jeg ikke kjenner. Spesielt på jobb, da er ting veldig annerledes enn vanligvis. Jeg klarer bare ikke slappe ordentlig av, f.eks jeg skjelver i hånden om jeg skal f.eks drikke fra et glass, fordi jeg klarer ikke holde det i ro. Jeg blir også veldig nervøs når det er min tur å si noe. Jeg har ikke sosial angst, jeg blir med på det meste og er ikke redd for å kaste meg ut i ting. har en jobb der det ikke ville gått ann og være redd for å snakke. Det er bare det at jeg klarer aldri slappe av.. noen som har noen tips eller triks for å slappe av? Kan ikke drikke alkohol på jobb vil heller ikke ta noen piller.. Har prøvd å stramme skikkelig i kroppen noen sekunder for det er en avslappendes følelse når man gir slipp, men det varer bare i noen sekunder. Er med andre ord en nervøs og stresset person mange ganger.. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Kast deg i det å snakk med jævlig mange mennesker du ikke kjenner. Hele tiden, gjør det til en vane. Prøv å komme i kontakt med en eller to nye personer hver dag. Å bli redd og nervøs kommer av frykten for det ukjente. Du er usikker på hvordan folk kommer til å reagere når du skal snakke. Mens når du er med folk du kjenner, så vet du sånn ca hvordan de vil reagere, ergo: du blir mer avslappet, hjernen får fritt spillerom og du kan være morsommere, mer kalibrert og generelt en kjekkere kar. Om du har vert igjennom den "bli kjent" fasen 1 000 ganger, så vet du hvordan folk du ikke kjenner også vil reagere når du åpner kjeften. Du begynner å se et mønster og du blir mer og mer vandt til det, mer og mer avslappet og får bedre og bedre respons. Som deretter bygger selvtilliten din. Vet hva jeg snakker om, gjort det i over 2 år nå. Gått fra å være der du er til å være den som haler de andre litt mer uerfarne gjennom det som ellers kan være en litt skummel situasjon. Prøver nå å gi folk en god opplevelse når jeg befinner meg i situasjoner der folk ikke kjenner hverandre. Slik kan du også ha det, men det er ikke gjort over natta. Litt som å trene styrke, går sakte men sikkert. Endret 1. november 2010 av QBab Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå