ag3 Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 På Canon Ixus400 har jeg 3 komrimeringsvalg: Superfin, fin og normal. Av de bildene jeg har tatt kan jeg ikke se helt den store forskjellen på Superfin og fin, men tydeligvis komprimeres bildet mye mer på valget Fin. Det går jo inn 100 bilder ekstra på en 256 brikke dersom jeg kjører på Fin kontra Superfin, så det er jo litt fristende å kjøre på "Fin". Er det noen andre som har testet ut dette ? Ag3 8) Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Du må bare prøve deg frem, men det er jo alt etter hva bildene skal brukes til. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Hvis man ser på bildene i 100 % størrelse så kan man kanskje se noe forskjell. På utskrifter sett på betraktningsavstand eller hvis bildet er skalert ned til størrelsen på skjermen skal det imidlertid godt gjøres å se forskjell på JPEG med fin eller normal komprimering. Personlig fotograferer jeg ofte med "normal" komprimering. MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå