Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Når man ikke sover nok

Gjest medlem-1432

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-1432

Nå mener jeg, om det har noen andre negative konsekvenser enn at man blir generelt sliten.

I en periode på flere år, der man kansje sover ca 4-6 timer pr natt. Eller mindre. Eller mere. Men sånn ca.

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det mange som kunne drept for 4-6 timer søvn hver natt og for mange så er det også nok søvn.

Jeg har hatt insomnia i 7 år, i perioder har jeg gått 4-5 døgn i strekk uten ett minutts søvn og det tar knekken på deg tilslutt. Plagene er mange og kommer snikende som muskelplager, irritabilitet(Ofte ekstremt utaggerende sinne), man mister interesse for ting man normalt ville gjort, man kan endog miste interesse for alt mulig, man klarer ikke fokusere på ting/oppgaver eller konsentrere seg, utydelig tale, forstyrrede kroppsfunksjoner som fordøyelse, vannlating etc.

Lista er egentlig uendelig og i mange tilfeller veldig individuell fra person til person.

Jeg får akupunktur for å avhjelpe søvnen og fysikals behandling for å avhjelpe de muskulære plagene man bygger opp over år. Akupunkturen hjelper meg ganske mye og jeg anbefaler sterkt å prøve selv om det er smertefullt på en kropp som aldri er uthvilt.

Forøvrig så trengs det jo selvfølgelig en utredning av en lege så jeg anbefaler deg å begynne der. Lykke til.

Lenke til kommentar

et voksent meneske behøver mellom 6 og 8 timer eventuelt mere spørs hvor aktiv man er enten fysisk eller mentalt, har selv opplevd ekstrem søvnmangel når jeg har fyrt på med et skikkelig skippertak og jobba med en skoleoppgave i 4 døgn uten søvn, var som om jeg var på en trip tilslutt liksom fikk ikke med meg noe som skjedde rundt meg og kan ikke si jeg var noe effektiv i det hele tatt, hadde latterlige mengder koffein innabors da uten koffein hadde jeg nok svimt av mye tidligere.

men uten tilstrekkelig med søvn vil man ende opp sliten og "oppbrukt" om man har større sovevansker er det nok greit å ta en tur til legen, alternative behandlinger som akupunktur har jeg stor troa på og kan ikke si at jeg er noen fan av sterke medisiner så er kanskje verdt å prøve ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...